اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 10 دي 1392 / کد مطلب: 7632 / نظرات: 0


آیین عزاداری در28 صفر با حضور پرشورسوگواران نبوی در سبزوار برگزار شد


آیین عزاداری در28 صفر با حضور پرشورسوگواران نبوی در سبزوار برگزار شد  آیین عزاداری به مناسبت 28 صفر، سالروز رحلت نبی مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)با حضور پرشور عزادارانی سبزواری برگزار شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، ارادتمندان و عاشقان اهل بیت (ع) با برپایی مراسم عزاداری ، سینه زنی و مداحی از امامزاده یحیی (ع) سبزوار تا مسجد جامع را به دسته روی پرداختند و با تجمع در مسجد جامع زیارت نامه پیامبر اعظم (ص) از بعید را قرائت و سپس نماز ظهر و عصر را اقامه کردند.

برگزاری آیین های عزاداری ،سخنرانی ، مداحی و نیز اطعام در مساجد و امامزاده های این شهرستان از برنامه هایی است که توسط مردم شهید پرور دیار سربداران به مناسبت این ایام برگزار شد.

همچنین شب گذشته مردم شهرستان سبزوار با حضور در بقاع متبرکه با بر پایی آیین های عزاداری ارادت خود را به رسول خدا حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به نمایش گذاشتند.

در آیین های سوگواری که به مناسبت ایام 28 صفر برگزار شد سخنرانان پیرامون آموزه ها و سیره پیامبر اعظم(ص)، فضایل اخلاقی و شخصیت ایشان و همچنین امام حسن (ع) سخنرانی کرده و مداحان اهل بیت با قرائت دعای وارده سالروز رحلت حضرت رسول و مرثیه سرایی، عشق و ارادت خالصانه خود را به مقام شامخ نبوی و ولایت و امامت اعلام کردند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.