اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 دي 1392 / کد مطلب: 7637 / نظرات: 0


صرفه‌جویی در بخش عظیمی از مدیریت مالی کشور با فرهنگ‌سازی وقف


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار با اشاره به تحقق بیش از 2 هزار وقف در این شهرستان گفت: اگر دولت در زمینه ترویج فرهنگ وقف گام بردارد در بخش عظیمی از مدیریت مالی کشور صرفه‌جویی خواهد شد.

 به گزارش سبزوارپیام ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفرپور  در گفت‌وگو با فارس گفت: از این میزان وقف صورت گرفته توسط واقفین 500 وقف غیر متصرفی و دارای متولی و یک‌هزار و 500 وقف نیز متصرفی است.

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل سازمان اوقاف و امور خیریه صیانت از امانت مردم است، تصریح کرد: قوانین ما در حوزه وقف تابع فتواهای شرعی علما و نوع خواست واقفین است.

وی افزود: چگونگی استفاده از یک موقوفه، خرج مبلغ وقف شده و یا اجاره یک موقوفه بستگی به نظر واقف و خواسته وی دارد.

صفرپور با بیان اینکه سیاست سازمان اوقاف ارتقاء بهره‌وری در راستای صیانت از موقوفات است، تاکید کرد: در این زمینه برای اولین بار نمایشگاه‌هایی با موضوع سرمایه‌گذاری در موقوفات در سبزوار برگزار شد که خوشبختانه دارای ثمرات خوبی نیز بود.

وی ادامه داد: با جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری در حوزه وقف‌هایی که از آنها استفاده نمی‌شود مانند یک زمین افتاده می‌توان پروژه‌هایی را اجرا کرد و از کنار اجرای این پروژه‌ها حق واقف را ادا نمود.

وی با بیان اینکه بخشی از درآمد موقوفات صرف خود آنها می‌شود، ادامه داد: مرمت و بهسازی برخی موقوفات مانند قنوات باید از محل درآمدهای خود آنها صورت گیرد که در این زمینه بسیاری از قنوات روستایی که دچار خرابی شده بهسازی و یا بازسازی شده‌اند.

وی ادامه داد: ما با ایجاد این نمایشگاه به این هدف رسیدیم که می‌توان از کنار موقوفات به سمت اشتغال‌زایی نیز رفت.

وی از ایجاد بیش از 2 هزار شغل در این شهرستان از محل موقوفات و سرمایه‌گذاری در آنها خبر داد.

وی با بیان اینکه وقف می‌تواند به عنوان یک عنصر مهم در مدیریت کشور به کار گرفته شود، گفت: اگر دولت در زمینه ترویج فرهنگ وقف گام بردارد در حقیقت در بخش عظیمی از مدیریت مالی کشور شاهد صرفه‌جویی خواهیم بود.

صفرپور خاطرنشان کرد: مردم تشنه کار خیر و کمک در امورات مختلف هستند و باید در این زمینه مدیریت شود تا بتوانیم این کمک‌ها را در راه صحیح مورد استفاده قرار دهیم.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.