اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 دي 1392 / کد مطلب: 7642 / نظرات: 0


دیار سربداران در شهادت امام رئوف غرق در ماتم است


دیار سربداران در شهادت امام رئوف غرق در ماتم است  دیار سربداران در شب شهادت امام رئوف حضرت ثامن الحجج (ع) غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، مردم دیار سربداران در سراسر این شهرستان بر سر درب مساجد ، حسینیه ها ،ادارات و منازل خود پرچم های سیاه و پارچه نوشته هایی مزین به نام حضرت ثامن الحجج (ع) نصب کرده اند که حکایت از غم و اندوه آنان در این ایام دارد.

مردم مومن این شهرستان در شب شهادت ثامن الحجج (ع) با حضور در بقاع متبرکه ، مساجد، تکایا، حسینیه ها و سایر اماکن مذهبی در سوگ آن امام همام اشک ماتم می ریزند.

مردم دیار سربداران فردا ساعت 9 صبح درسالروز شهادت امام رضا (ع) با دسته روی تجمیعی هیاتهای مذهبی و سینه زنی به عنوان حرم تا حرم (از امامزاده یحیی (ع) تا امامزاده شعیب (ع) ) عشق و ارادت خود به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را ابراز می دارند.

همچنین فردا در سالروز شهادت امام رضا (ع) مجالس تعزیه شهادت آن حضرت در اغلب شهرها و روستاهای این شهرستان با حضور پرشور ارادتمندان و دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می شود .

اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و نوجوانان با برپا کردن ایستگاه های صلواتی از زائران و سوگواران امام هشتم علی بن موسی الرضا (ع) پذیرایی می کنند.

50 کاروان از عاشقان و ارادتمندان حضرت امام رضا (ع) به صورت کاروان های پیاده و هیات های مذهبی از سبزوار برای عزاداری شهادت امام مهربانی ها به مشهد مقدس اعزام شدند.

برگزاری آیین های عزاداری ،سخنرانی ، مداحی و نیز اطعام در مساجد و امامزاده های این شهرستان از برنامه هایی است که توسط مردم شهید پرور دیار سربداران به مناسبت این ایام برگزار می شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.