اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 دي 1392 / کد مطلب: 7645 / نظرات: 0

در سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج (ع)/


آیین عزاداری و دسته روی در سبزوار برگزار شد


آیین عزاداری و دسته روی در سبزوار برگزار شد  آیین عزاداری سالروز شهادت امام مهربانی ها، حضرت ثامن الحجج (ع) با عنوان ˈحرم تا حرمˈ با حضور پرشور سوگواران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سبزوار برگزار شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، شهرستان سبزوار در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت سیاه پوش شده و غرق در ماتم و عزاست.

عاشقان و دلسوختگان حضرت امام رضا (ع) هر یک به نوبه خود با اطعام، پخش نذورات و برپایی ایستگاه های صلواتی سعی دارند ارادت خود را به این امام همام و زائران و سوگواران آن حضرت نشان دهند.

ارادتمندان و عاشقان اهل بیت (ع) و هیاتهای مذهبی سبزوار امروز با تجمع در مقبره امامزاده یحیی بن موسی بن جعفر (ع) و حرکت به سوی مقبره امامزاده شعیب بن موسی بن جعفر (ع) در عزاداری با عنوان ˈحرم تا حرمˈ به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

مجالس تعزیه به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) از صبح امروز در اغلب شهرها و روستاهای این شهرستان نیز با حضور پرشور ارادتمندان و دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برپا شد.

به همین مناسبت اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و نوجوانان با برپا کردن ایستگاه های صلواتی از زائران و سوگواران امام هشتم (ع) پذیرایی کردند.

علاوه بر آن 50 کاروان از عاشقان و ارادتمندان حضرت امام رضا (ع) به صورت کاروان های پیاده و هیات های مذهبی برای عزاداری سالروز شهادت امام مهربانی ها از سبزوار به مشهد مقدس اعزام شدند



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.