اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 دي 1392 / کد مطلب: 7650 / نظرات: 0


پرونده‌کودک ۵‌ساله جوینی، وزیر کشور را به مجلس کشاند


پرونده‌کودک ۵‌ساله جوینی وزیر کشور را به مجلس کشاند

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس، با بیان اینکه پرونده‌ ربایش کودک ۵‌ ساله جوینی به هیچ نتیجه‌ای خاصی نرسیده است، گفت: رحمانی ‌فضلی با حضور در مجلس درباره عملکرد ضعیف نیروی انتظامی در این پرونده پاسخ می‌دهد.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سؤال خود از عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در نشست این هفته کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست ‌خارجی مجلس، گفت: سؤال من درباره عملکرد ضعیف وزارت کشور و نیروی انتظامی درباره پرونده ربایش کودک پنج ساله در منطقه است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه تا امروز هیچ اثری از کودک ربوده شده جوینی دیده نشده است، افزود‌: متأسفانه از سوی نیروی انتظامی امکانات لازم مانند بکارگیری کارآگاه‌های ویژه و متخصص برای حل پرونده ربایش درنظر گرفته نشده است، به طوری که می‌توان گفت این دستگاه‌ها در این پرونده بسیار کم کار بوده‌اند.

سبحانی‌فر ادامه داد: در پرونده ربایش کودک پنج ساله در منطقه جوین شهرستان سبزوار، نیروی انتظامی استان خراسان رضوی تنها به امکانات و بضاعت منطقه‌ای بسنده کرد، که این موضوع به طور حتم یکی از دلایل عدم پیشرفت این پرونده است.

وی با اشاره به ارسال نامه‌ای به سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور و وزیر اطلاعات برای پیگیری سریع وضعیت کودک ربوده شده، گفت: این تلاش‌ها تاکنون هیچ نتیجه‌ای دربر نداشته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ادامه داد: وزارت کشور به‌ عنوان متولی مدیریت حوزه نیروی انتظامی باید با ارائه امکانات تخصصی و نیروی‌های مجرب هر چه سریع‌تر در جهت حل پرونده ربایش کودک ۵ ساله اقدام کند

 

نوزدهم رمضان امسال (ششم مردادماه) محمدامین گم شد اما یک روز بعد آدم ربا طی تماسی تلفنی از خانواده او درخواست ۵۰۰ سکه طلاکرد تا گم شدن محمدامین را به داستان آدم ربایی مبدل کند. پس از آن بود که با شکایت والدین کودک، پای پلیس نیز به این ماجرا باز شد.

ماموران پلیس در همان روزهای نخست، فردی به نام «براتعلی» که با خانواده محمدامین تماس می گرفت و درخواست سکه می کرد را دستگیر کردند اما براتعلی در جریان بازجویی ها بی آنکه نشانی محمدامین را بدهد بر اثر سکته قلبی درگذشت و حل معمای ربوده شدن این کودک را پیچیده تر کرد./نسیم جوین





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.