اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 دي 1392 / کد مطلب: 7657 / نظرات: 0

معاون مدير كل و مدير آموزش و پرورش سبزوار:


خانواده ها وقت بیشتری برای فرزندان خود صرف کنند


خانواده ها وقت بیشتری برای فرزندان خود صرف کنند   معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: با آغاز فصل امتحانات نیمه اول سال تحصیلی خانواده ها وقت بیشتری برای فرزندان دانش آموز خود صرف کنند.

قدرت اله را چمنی امروز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دانش آموزان نیز برای برای اینکه در امتحانات موفق شوند باید زمان و وقت خود را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان برای مطالعه کردن بایستی طرح و نقشه داشته باشند و به طور دقیق اهداف خود را مشخص کنند.

وی ادامه داد: باید دانش آموزان اهداف خود را واقع بینانه انتخاب کنند و محدودیت ها را در نظر داشته باشند.

وی اظهار داشت : دانش آموزان بایستی دقت داشته باشند که مطالعه در فواصل کوتاه زمانی بوده و زمان استراحت کوتاه بین زمانهای مطالعه نیز وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: دانش آموزان سعی کنند در محیط کتابخانه مشغول درس خواندن شوند چرا که جو کتابخانه و دیدن دیگران ،انگیزه بیشتری برای درس خواندن به آنان خواهد داد.

وی ادامه داد: دانش آموزان از اقداماتی همچون خوردن و آشامیدن هنگام مطالعه که باعث حواس پرتی خواهد شد ،خودداری کنند .

وی با بیان اینکه بسیاری از دانش آموزان از اینکه از یک دوست یا همکلاسی سوالی بپرسند خجالت می کشند ،گفت : دانش آموزان باید سووال بپرسند و ابهاماتی که در ذهن دارند را برطرف کنند و اگر در مبحثی احساس می کنند قوی هستند به دیگران کمک کنند.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار نقش والدین در ایجاد روش های صحیح مطالعه و هدایت تحصیلی دانش آموزان را نیز مهم دانست و گفت: پدر و مادرها نیز می توانند به طرق ممکن در امر آموزش و یادگیری و درس به فرزندان کمک کنند.

وی افزود: بدون تردید تشویق از مهمترین عوامل موثر در یادگیری به شمار می آید و تشویق و تنبیه نقش بسیار مهمی در کنترل، تعدیل و تقویت حس مطالعه در دانش آموزان است.

وی اظهار امیدواری کرد، والدین در روزهای امتحان بدون ایجاد استرس و اضطراب در دانش آموزان محیط مناسب برای مطالعه آنان را فراهم آورند .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.