اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 دي 1392 / کد مطلب: 7670 / نظرات: 0


11 هزار و 635 جلد سند مالکیت برای اماکن روستایی سبزوار صادر شد


مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار گفت :11 هزار و 635 جلد سند مالکیت برای اماکن روستایی در این شهرستان صادر و تحویل متقاضیان شد.

 به گزارش سبزوارپیام ، جواد محمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این تعداد سند برای 120 روستا در شهرستان های خوشاب ، داورزن و سبزوار صادر و تحویل متقاضیان شد.

وی اظهار داشت : در مجموع برای 12 هزار و 935 مورد از اماکن روستایی شهرستان های سبزوار ، خوشاب و داورزن جهت صدور سند، پرونده تشکیل شده است.

وی گفت : طرح سنددار کردن با هدف رسمیت بخشیدن به مالکیت اماکن روستایی از سال 81 با مشارکت سازمان ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده است.

وی با اشاره به قانون صدور سند برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از ابتدای امسال هم گفت : برای چهار شهر سلطان آباد،داورزن ، ششتمد و روداب سبزوار تاکنون یکهزار و 300 پرونده جهت صدور سند تشکیل شده و در حال انجام مراحل اداری است.

وی هویت بخشی به مالکیت بخش خصوصی ، تثبیت و رسمیت بخشیدن به مالکیت اماکن کاهش مشکلات بویژه مشکلات مربوط به نزاع های اجتماعی مربوط به مالکیت اراضی و جذب تسهیلات مالی در روستا را از مزیت های طرح سند دار کردن اماکن روستایی و شهرهای زیر25 هزار نفر اعلام کرد .

وی گفت : در این طرح در حقیقت یک نفر به عنوان نماینده مردم در بنیاد مسکن کارهای لازم جهت صدور سند را انجام می دهد و از رفت و آمد و هزینه های غیرضروری جلوگیری می شود.

محمدیان افزود : برای سنددار کردن اماکن روستایی تا 400 متر مربع ، در حدود یک میلیون ریال و برای شهرهای زیر 25 هزار نفر یک میلیون و 700 هزار ریال هزینه دارد که کاملا مقرون به صرفه است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار استقبال برای دریافت اسناد مالکیت اماکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر را مطلوب ارزیابی کرد .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.