اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 دي 1392 / کد مطلب: 7690 / نظرات: 0

با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی/


یادواره شهدای هویزه و 43 شهید جهادگر برگزار شد


یادواره شهدای هویزه و 43 شهید جهادگر  برگزار شد  سی و سومین یادواره شهدای مظلوم هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار پنج شنبه شب، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سبزوار برگزار شد.
 
به گزارش ایرنا، در این یادواره جمعی از امامان جمعه ،فرمانداران ،نمایندگان مردم سبزوار در مجلس ،مسوولان ، روحانیون ،خانواده معظم شاهد،ایثارگران ،رزمندگان ،جهادگران و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم مومن و شهید پرور خطه سربداران حضور داشتند.

مسوول روابط عمومی جهاد کشاورزی سبزوار در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یکی از پیشکسوتان جهاد سازندگی و همچنین تعدادی دیگر از مسوولان کشوری از میهمانان ویژه این یادواره هستند.

غلامرضا چشمی با بیان اینکه شهرستان سبزوار در طول دوران دفاع مقدس 43 شهید جهادگر را تقدیم انقلاب و نظام کرد ، افزود : همچنین این شهرستان در کربلای هویزه، پنج شهید به نام شهیدان محمد فاضل، حسن فتاحی ثانی، مجید مهدوی، سید مصطفی مختاری و مجید کریمی تقدیم این انقلاب و نظام کرده است .

این مسوول با اظهار اینکه شهدای جهادگر سبزوار نیز از نیروهای گروه اخلاص بودند، اظهار کرد: پس از سال 62 به واسطه سازماندهی نیروهای دفاع مقدس و تشکیل سازمان های دفاعی در قالب گردان ها، گروهان ها، لشکرها و تیپ ها، گروه اخلاص به پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی پیوستند.

وی با بیان اینکه هر ساله این یادواره در سبزوار برگزار می شود،افزود:در بیشتر یادواره های شهدای مظلوم هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار، فرماندهان دوران دفاع مقدس برای سخنرانی دعوت می شوند.

وی هدف از برگزاری این یادواره های شهدا را اشاعه فرهنگ شهادت و ارزش های حاکم بر این فرهنگ عنوان کرد و افزود : تلاش ما افزودن بر کیفیت این برنامه معنوی در هر سال نسبت به سال قبل است.

مسوول امور هنری و تبلیغات ستاد یادواره شهدای هویزه سبزوار اظهار داشت : اجرای تئاتر در قالب ترویج ارزش های ایثار و شهادت و اجرای نمایش مستند حضور خواهران در پشتیبانی جنگ با عنوان حدیث اخلاص توسط هنرمندان سبزواری و...از جمله برنامه های این مراسم معنوی است .

وی با اشاره به فعالیت دبیرخانه یادواره شهدای هویزه سبزوار از شش ماه گذشته تاکنون، افزود : دعوت از اقشار مختلف مردم و عمومیت دادن در این مراسم معنوی که به یاد شهدا و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود از اهداف ما بوده است.

بر پایه این گزارش: قرار است سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یکی از پیشکسوتان جهاد سازندگی در این مراسم معنوی سخنرانی کند.

در پی اجرای عملیات نصر در 16 دیماه سال 1360 در جنوب غرب شهر هویزه بیش از 300 تن از نیرو های مردمی و دانشجویان پیرو خط امام به فرماندهی شهید علم الهدی در محاصره تانک های دشمن قرار گرفته و به مقام والای شهادت رسیدند.

پنج نفر از این شهدا از دیار سربداران (سبزوار) بودند که جهاد گران شهرستان سبزوار در سال 1360 ارواح مطهر این پنج شهید بزرگوار را با حضور شهید رجایی نخست وزیر وقت تشییع کردند.

از همان سال به طور مستمر هر ساله مراسم یادبودی برای شهدای هویزه و 43 شهید جهاد گر سبزوار در این شهرستان برگزار می شود.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.