اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 25 مهر 1390 / کد مطلب: 771 / نظرات: 1

رييس اداره كتابخانه هاي عمومي سبزوار :


شهردار سبزوار قول واگذاري زمين براي كتابخانه مركزي را داد


شهردار سبزوار قول واگذاري زمين براي كتابخانه مركزي را داد رييس اداره كتابخانه هاي عمومي سبزوار از پيگيري جدي براي واگذاري زمين كتابخانه مركزي اين شهرستان خبر داد و گفت: شهردار سبزوار قول واگذاري حدود دو هزار و 500 متر زمين براي اين منظور را داده است.  
   
 'زيبا باغاني'  در گفت و گو با ايرنا افزود: واگذاري زمين كتابخانه مركزي شهر سبزوار از سال 88 در حال پي گيري است و اميدواريم با وعده شهردار به زودي محقق شود.
وي در پاسخ به اين پرسش كه مسوولان مربوطه پيش از اين وعده واگذاري زمين كتابخانه را در سال 88 داده بودند، گفت:هيچ مستندي اعم از نقشه زمين و غيره در مورد واگذاري زمين در اين سال نداريم.
وي با اشاره به وجود چندين واحد و مركز دانشگاهي و تحصيل چند هزار دانشجو در سبزوار اظهار داشت: احداث اين كتابخانه به ويژه براي استفاده دانشگاهيان و پژوهشگران شهرستان ضرورت دارد.
وي اظهارداشت: مساحت كتابخانه مركزي سبزوار بايد حداقل بالاتر از دو هزار و 500 متر ، در مسير توسعه شهر و نزديك به مراكز آموزشي و فرهنگي باشد.
اين مسوول افزود: براي زمين كتابخانه مركزي بايد سه تا چهار نقطه در شهر پيشنهاد و پس از بازديد دفتر فني اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان يك نقطه مورد تاييد قرار گيرد.
وي اعتبار برآورد شده براي احداث كتابخانه مركزي سبزوار در مساحت دو هزار و 500 متر را حدود 10 ميليارد ريال ذكر كرد و گفت: طبق وعده داده شده در صورت واگذاري زمين مورد نياز امكان تامين اين اعتبار از محل بودجه فرهنگي امسال هست.
وي مجتمع شهداي گمنام سبزوار را مكان مناسبي براي احداث كتابخانه مركزي سبزوار ذكر كرد و افزود: يكي از مكان هاي پيشنهادي شهردار سبزوار براي واگذاري زمين هم همين نقطه است.
اداره كتابخانه هاي عمومي سبزوار 9 كتابخانه عمومي نهادي و 10 كتابخانه مشاركتي با حدود 25 هزار عضو را تحت پوشش دارد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.