اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 دي 1392 / کد مطلب: 7711 / نظرات: 0


وزیر بهداشت:با تقویت بیمه‌ها مراکز درمانی به بخش خصوصی واگذار می‌شود


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه دولت این است که بیمه ها را تقویت کند تا بتواند تعرفه ها را واقعی کند و به تبع آن بتواند تصدی گری اش را کاهش دهد و به بخش خصوصی واگذار کند.

 سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از بیمارستان واسعی اظهار داشت: این توفیق را داشتم که به عنوان اولین نماینده دولت تدبیر و امید خدمت مردم عزیز سبزوار برسم و سلام آقای رئیس جمهور و همکارانم در هیئت دولت را خدمتشان تقدیم کنم و حضور در یادواره شهدای مظلوم هویزه را غنیمت شمردیم و شرکت کردیم.

هاشمی افزود: در حاشیه آن هم از فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اطلاع پیدا کردیم و بازدید کردیم و در خدمت امام جمعه محترم، نمایندگان محترم، فرمانداران عزیز و هیئت رئیسه محترم دانشگاه بودیم و پروژه های که دارند بررسی شد و مشکلاتی که هست مورد بحث قرار گرفت.

وی بیان کرد: مطمئن هستیم اول از همه همت خودشان و همکاری مردم عزیز و شریف و فهیم سبزوار و حومه که الحمدلله توانمند هم هستند و خیرین زیادی که در این شهرستان و شهرهای اطراف هست، بتوانند خودشان مشکلات را برطرف کنند.

هاشمی اظهار کرد: بخشی از آن هم به عهده ماست که ان شاالله از اوایل سال آینده که امیداوریم وضعیت اعتباری وزارتخانه بهتر شود، بتوانیم هم در جهت توسعه آموزش و پژوهش و مهمتر از آن بهداشت و درمان مردم عزیز سبزوار حمایت کنیم.

وی درباره واگذاری قسمتی از امور درمانی به بخش خصوصی و نحوه اعمال تعرفه‌ها توسط این بخش گفت: باید یک مقداری تعرفه ها منطقی شود به نحوی که بخش خصوصی احساس کند ضرر نخواهد کرد و بخش خصوصی یعنی مردم بیایند اداره کنند و وقتی آن وضعیت پیش بیاید باید بیمه ها تقویت شود.

هاشمی خاطر نشان کرد: الان برنامه دولت این است که بیمه ها را تقویت کند تا بتواند تعرفه ها را واقعی کند و به تبع آن بتواند تصدی گری اش را کاهش دهد و به بخش خصوصی واگذار کند.

وی اظهار کرد: بخش خصوصی برخی از پروژه های نیمه تمام را یا آنهایی را که تمام شده است و یا حتی بعضی از بیمارستان هایی را که واقعا علاقه مند باشند و بتوانند اداره کنند، می تواند برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از ظرفیت خیرین به خصوص در شهرهایی مثل سبزوار خیلی می تواند به مردم کمک کند. هستند عزیزانی که علاقه مندند که اگر ما پروژه هایمان را درست تعریف کنیم هم در ساخت و هم در بهره برداری و مدیریت آن مشارکت بکنند که امیدواریم ان شاالله پروژه هایی را که فعلا پرونده شان باز هست خیرین به کمک دولت بیایند.

وزیر بهداشت، تکمیل چندین دانشکده مختلف پزشکی، چندین بیمارستان در سبزوار و شهرهای اطراف، تقویت و پایگاه‌های اورژانس بین راهی را از جمله پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی در این شهرستان عنوان کرد.

وی همچنین با ابراز خرسندی از وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان سبزوار نسبت به برخی شهرستان‌های دیگر تصریح کرد: آنچه مسلم بوده این است که با وجود این شرایط مناسب باز ۵۰ درصد از نیازهای موجود این شهرستان با امکانات دولتی برطرف نمی‌شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی اضافه کرد: کمبودهای زیادی در این شهرستان احساس می‌شود اما باید قبول کرد مناطقی در کشور وجود دارد که از امکانات کافی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به مشکلات بهداشت و درمان سبزوار گفت: کمبودهایی را در تعداد مراکز اورژانس و همینطور تعداد تخت از نظر بیمارستان به خصوص در بعضی از شهرستان ها و حتی در خود سبزوار داریم و برخی از رشته ها هم هست که در این شهرستان توان کافی برای خدمت رسانی نیست.

هاشمی تاکید کرد: آنچه که ما شاهدش هستیم تلاش بی وقفه مدیران اعم از فرمانداران محترم، مسئولین شهرستان های مختلف و نمایندگان محترم و درعین حال خدمتگذاران خدوم بخش بهداشت و درمان، رئیس محترم دانشگاه، هیئت رئیسه محترم، روسای بیمارستان ها، پرستاران و پزشکان است برای اینکه شرایط بهبود پیدا کند.

وی افزود: بخشی از آن هم عمومیت دارد که شاید آن، حلقه مفقوده اصلی است و وظیفه دولت و مجلس هست که اعتبار کافی را تامین کنند برای اینکه خدمت رسانی در این زمینه مقداری تسهیل شود.سلام سربدار 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.