اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 دي 1392 / کد مطلب: 7713 / نظرات: 0

معاون پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی


44 مرکز رشد فناوری در دانشگاه های علوم پزشکی فعال است


44 مرکز رشد فناوری در دانشگاه های علوم پزشکی فعال است 44 مرکز رشد فناوری در دانشگاه های علوم پزشکی فعال است که این تعداد باید در افق 1404 به 60 مرکز افزایش یابد.

دکتر مسعود فلاحی روز شنبه در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در جمع خبرنگاران بر کاربردی کردن پژوهش ها و رشد مراکز فناوری در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: باید به سمت تبدیل ایده ها به فناوری و همچنین کاربردی و تجاری سازی حرکت کرد.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، ایشان با بیان اینکه فناوری ها به روز و قابل پیشرفت است، اظهارداشت: برای رسیدن به فناوری های کاربردی و اقتصاد محور نیازمند تبدیل مواد اولیه به دانش و توسعه پارک های فناوری و مراکز تحقیقاتی هستیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در خصوص دانشکده پرستاری و مامایی سبزوار نیز گفت : این دانشکده سال 64 تاسیس شده و قدیمی ترین دانشکده دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان است.

دکتر فلاحی با اشاره به فعالیت 20 هیات علمی در این دانشکده، افزود : این تعداد هیات علمی برای دانشکده پرستاری و مامایی سبزوار کم است و باید بیشتر و تقویت شود.

وی با اظهار اینکه یک سوم پرسنل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار که حدود 750 نفر است را پرستاران تشکیل می دهند، افزود : سال گذشته کارهای خوبی انجام شده و این مجموعه ها توانستند موفقیت های خوبی را بدست آورند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هم در این مراسم با اشاره به فعالیت چهار مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه، گفت : باید این مراکز را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

دکترˈعلیرضا مسلمˈ با اشاره به سهم دو درصدی پژوهش در این دانشگاه افزود : برنامه ما این است که این سهمیه را 100 درصد در این بخش هزینه کنیم./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.