اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 دي 1392 / کد مطلب: 7721 / نظرات: 0

دکتر محسنی ثانی:


مجلس نهم نماد دیپلماسی پارلمانی است


مجلس نهم نماد دیپلماسی پارلمانی است عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه مجلس نهم، نماد و پیش رو در دیپلماسی پارلمانی است،گفت: خوشبختانه در شرایط کنونی توجه بسیاری به این مقوله و گشایش تعاملات و ارتقای ارتباطات می‌شود، از این رو هم‌اکنون در این رابطه به توفیقات خوبی رسیده است.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی)؛محمدرضا محسنی‌ثانی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ، نقش دیپلماسی پارلمانی را در ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران بسیار تأثیرگذار خواند و گفت:‌ ارتباطات مردمی و توجه به افکار عمومی از آنچه را قبلا در عرصه دولت‌ها رقم می‌خورد، پیشی گرفته است، بنابر این دیپلماسی پارلمانی به‌عنوان نمایندگان مردم هم‌اکنون عامل اصلی تغییرات سیاسی است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نظر من دیپلماسی پارلمانی می‌تواند به یک استراتژی بسیار مؤثر در روابط بین کشورها و تعملات فی مابین ملت‌ها تبدیل شود.
وی عملکرد مجلس نهم را در افزایش تعاملات پارلمانی بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در ارزیابی این موضوع میان مجلس هشتم و نهم باید گفت مجلس نهم بسیار موفق‌تر بوده، به‌گونه ای هم‌اکنون شاهد حضور دائن هیأت‌های پارلمانی در کشور هستیم.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه مجلس هشتم به‌علت باز نبودن باب تعاملات میان ایران و کشورهای خارجی، توجه زیادی به دیپلماسی پارلمانی نداشت، افزود: خوشبختانه در شرایط کنونی توجه بسیاری به این مقوله و گشایش تعاملات و ارتقا ارتباطات می‌شود، از این رو هم‌اکنون در این رابطه به توفیقات خوبی رسیده است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اعلام اینکه مجلس ‌هم‌اکنون موضع گیری‌های مناسبی نسبت به موضوعات داخلی و خارجی دارد، افزود: از طرف دیگر عملکرد مجلس نهم در ارتباطات پارلمانی بسیار مثبت است./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.