اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 دي 1392 / کد مطلب: 7727 / نظرات: 0


جداره سازی بافت تاریخی از اولویت پروژه های شهرداری سبزوار خارج شد



مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری سبزوار گفت: جداره سازی بافت تاریخی خیابان بیهق از اولویت اجرایی پروژه های شهرداری سبزوار خارج شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، مهدی برزویی افزود:طرح ساماندهی و جداره سازی بافت تاریخی خیابان بیهق سبزوار از حدود دو سال قبل در این شهر آغاز شده بود.

وی افزود:این طرح توسط اداره میراث فرهنگی و با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی این شهر از ورودی خیابان بیهق میدان کارگر به سمت دروازه عراق سبزوار آغاز شد.

وی گفت : طرح ساماندهی در هر نقطه بنا بر وضعیت موجود و آثار تاریخی همان منطقه تهیه شد تا در نهایت همگونی مطلوبی در این بخش تاریخی از شهر شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: برنامه تنظیم شده همکاری کسبه محله های واقع در این طرح را هم لحاظ کرده بود تا به گونه ای چهره تاریخی این محدوده دچار خدشه نشود.

برزویی گفت: اجرای جداره سازی خیابان بیهق از طرح اجرایی یکی از خیابان های شهر تاریخی یزد که در واقع به نوعی پیش گام اجرای این طرح هاست اخذ شد که به مصداق آن مقرر گردید مطابق الگو و با نظارت میراث فرهنگی کار به اتمام برسد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری سبزوار افزود: از آنجایی که بافت تاریخی خیابان بیهق در محدوده بافت فرسوده قرار دارد، سازمان ما موظف به مشارکت در اجرای این طرح شد.

برزویی تاکید کرد: اجرای این طرح تقریبا از روند اجرایی خوبی برخوردار بود که در حال حاضر با در اولویت قرار نگرفتن در پروژه های اجرایی شهرداری متوقف شده است.

وی با بیان اینکه حفظ، حراست و بهسازی بافت های تاریخی و فرسوده یکی از وظایف اصلی ما می باشد ،خواستار نگاهی ویژه به این پروژه از سوی مسوولان شد./6




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.