اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 دي 1392 / کد مطلب: 7760 / نظرات: 2

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:


تغییر مدیران به خاطر ،دمیدن خونی جدید در رگهای آموزش و پرورش است


تغییر مدیران به خاطر دمیدن خونی جدید در رگهای آموزش و پرورش است  مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تغییر مدیران به خاطر ،دمیدن خونی جدید در رگهای آموزش و پرورش استان است .
 به گزارش ایرنا، دکتر سید جواد حسینی روز شنبه در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان سبزوار با اشاره به برخی تغییرات مدیران در حوزه کاری افزود:یکی از ملاک های تغییرات مسوولان و مدیران در آموزش و پرورش استان به خاطر تخصص ،محبوبیت و مقبولیت آنها بوده است.

وی افزود: تغییرات اخیر در آموزش و پرورش به معنای مشکل با روسای قبلی نبوده بلکه دمیدن خونی جدید در رگهای آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: از حضور روسای قبلی آموزش و پرورش در مناطق و شهرستانها به عنوان مشاوران مدیر کل استفاده خواهد شد.

وی اظهار کرد : نباید تجربیات و دستاوردهای این عزیزان در طول چند سال خدمت آنان بلا استفاده بماند.

وی با اشاره به اهداف خود در آموزش و پرورش استان گفت : با توجه به سند چشم انداز کشور برخی مسایل از جمله نمره گرایی، خلاقیت کشی ، حجم انبوه اقدامات کمیتی در مدارس باید از بین برود.

وی ادامه داد: معلمان باید به عنوان مجریان نظام تعلیم و تربیت دوره های آموزشی متوالی را طی کرده و صلاحیت آنان برای حضور در کلاس درس مکرر بررسی شود.

وی بیان کرد: در یک آسیب شناسی باید به دنبال این موضوع بود که چرا نیروهای آموزش و پرورش در خارج از سیستم آموزشی و در دیگر ادارات به مراتب از نظام آموزشی موفق تر هستند.

این مسوول به اهداف خود در آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: ساماندهی نیروی انسانی ، مدیریت منابع آموزش و پرورش ، ارتقای جایگاه مدیریت مدارس و توسعه مشارکت مردمی در مدارس از اهم اقدامات آینده خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به شوراهای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اعضای شورای آموزش و پرورش با رویکردی کارشناسانه در جلسات شوراها حضور پیدا کنند.

وی افزود: مهمترین مکانی که سیاست های مشارکتی در آموزش و پرورش را می تواند دنبال کرده و آن را عملی سازد شوراهای آموزش و پرورش هستند.

وی ادامه داد: امروزه اهداف آموزش و پرورش تنها با اعتبارات دولتی میسر نشده و باید مشارکت مردمی و نهادهای دیگر با ایجاد تفاهمنامه ها انجام پذیرد.

وی با اشاره به کرامت انسانی معلم ادامه داد: نباید هیچ گاه در مورد معیشت معلمان در رسانه ها سخن به میان آید چرا که شان معلمی بالاتر از آن است که با مسایل مادی سنجیده شود.

این مسوول با اشاره به معلم به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت اظهار کرد : ایجاد پارلمان معلمان که با رای مستقیم خود معلمان در استان تشکیل خواهد شد مد نظر این اداره کل می باشد.

وی افزود: برای این پارلمان اختیارات کاملی حتی عزل مدیر کل نیز تفویض خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : این کار برای حضور معلمان در اتاق فکر آموزش و پرورش ضروری است.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در سخنانی آموزش و پرورش را یک ارگان پویا دانست و گفت: تغییرات در همه زمینه ها برای پیشرفت لازم است .

دکتر مرتضی بینش ˈ به اهداف خود در آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: حرکت به سوی مدیریت کیفیتی به جای مدیریت کمیتی باید در سطح مدارس نیز اجرایی شود.

وی ادامه داد: حرکت به سوی هویت سازمانی و دور شدن از بی هویتی از دیگر سیاست ها در آموزش و پرورش است.

وی افزود: باید در آموزش و پرورش به سمت و سوی تربیت سیاسی افراد برویم و از سیاست زدگی پرهیز کنیم .






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.