اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 بهمن 1392 / کد مطلب: 7763 / نظرات: 0


رییس شبکه دامپزشکی خوشاب:بیش از هزار و 500 راس دام بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند


رییس شبکه دامپزشکی خوشاب:بیش از هزار و 500 راس دام بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند  رییس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت : بیش از یک هزار و 500 راس گاو و گوساله در مناطق روستایی این شهرستان علیه بیماری مسری تب برفکی واکسینه شدند .

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، دکتر برات اله زیدآبادی افزود : طی مرحله سوم اجرای طرح تب برفکی دامداری های روستایی شهرستان خوشاب توسط بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی به صورت رایگان واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی خسارات جدی به صنعت دامپروری وارد می کند، گفت : خوشبختانه تا کنون موردی از بیماری در سطح شهرستان خوشاب مشاهده نشده است.

رییس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت : تب برفکی یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو اهلی می شود.

وی اظهار داشت : بیماری تب برفکی سرعت انتشار بسیار بالایی داشته و یکی از موانع اصلی در تأمین بهداشت و تولید دام و فرآورده های دامی و از عوامل محدود کننده تولید محسوب می شود.

رییس شبکه دامپزشکی خوشاب افزود : برهمین اساس پیشگیری و مبارزه با این بیماری خطر ناک و با واگیری شدید همه ساله در دستور کار دامپزشکی قرار دارد.

دکتر زیدآبادی علائم عمده بیماری را شامل تب ، ایجاد تاول در دهان و پاها که منجر به ترشح بزاق و لنگش می شود عنوان کرد و افزود : علائم بیماری به میزان زیادی در تمام گونه ها مشابه است ولی شدت بیماری تفاوت قابل ملاحظه ای در بین گونه های مختلف دارد.

وی اظهار داشت : رعایت نکات بهداشتی ، قرنطینه ای ، و جلوگیری از حمل و نقل غیر ضروری دام در پیشگیری از بیماری تب برفکی بسیار موثر است.

وی با اشاره به آغاز مرحله چهارم تب برفکی از 28 دی ماه امسال گفت : طی این مرحله جمعیت گوسفندی روستاهایی که بیشتر در کنار جاده ها و در مسیر رفت و آمد و حمل و نقل بیشتر هستند بر علیه این بیماری واکسینه می شوند./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.