اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 بهمن 1392 / کد مطلب: 7769 / نظرات: 0


همه باید در قبال محیط زیست احساس وظیفه کنیم


رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: همه باید در مقابل حفظ محیط زیست احساس وظیفه کنیم .

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا، محمد علی عمارلو روز سه شنبه در آیین نواختن زنگ هوای پاک در یکی از مدارس سبزوار با اشاره به شعار سالˈ روز جهانی هوای پاک ˈاظهار کرد: استفاده از انر‍‍ژی پاک و آسمان پاک با مسوولیت اجتماعی تک تک افراد جامعه میسر خواهد بود.

وی افزود: افراد جامعه باید خود را در قبال حفاظت از محیط زیست و استفاده صحیح از آن، یک محیط بان بدانند.

وی ادامه داد: ما نسبت به تغییر وضعیت آب آشامیدنی و یا آنچه که می خوریم به سرعت واکنش نشان می دهیم حال آنکه هیچ اقدامی برای هوای آلوده شهرهای خود انجام نمی دهیم.

وی استفاده از سرویس دهی دانش آموزی به جای سرویس دهی افراد خانواده را برای دانش آموزان یادآور شد و گفت : قطعا استفاده از وسایل عمومی در این راه آلودگی هوا را به حداقل خواهد رسانید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار ادامه داد: ایجاد آلودگی در هوا ،آب و خاک و همچنین صدا اختلالات روانی و آسایشی برای مردم به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: افزایش سطح فرهنگ عمومی در حفظ محیط زیست و استفاده صحیح از امکانات خدادادی به رفع مشکلات کمک خواهد کرد.

این مسوول همچنین آمادگی این اداره را برای بازدید دانش آموزان از مکانهای حفاظت شده و نمایشگاههای محیط زیست اعلام کرد.

عضو شورای شهر سبزوار نیز با اذعان به این موضوع که شهرداری سالانه 80 میلیارد ریال صرف جمع آوری پسماندها می کند، گفت: باید در تولید زباله نهایت دقت را داشته باشیم .

مسعود پسندیده گفت: استفاده از ظروف چند بار مصرف به جای یکبار مصرف و همچنین تفکیک زباله ها نقش مهمی در کاهش زباله خواهد داشت .

دانش آموزان سبزواری با پیاده روی ، برپایی نمایشگاه عکس و همچنین کمک به پاک سازی محیط زیست هفته هوای پاک را گرامی داشتند./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.