اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 بهمن 1392 / کد مطلب: 7855 / نظرات: 0


امداد دادرسانی به تمام در راه‌ماندگان برف و کولاک


مدیر بحران شهرستان سبزوار از امداد‌رسانی به تمام در راه‌ماندگان برف و کولاک در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.
محمد کلاته در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از همان ساعات اولیه آغاز کولاک در محورهای مواصلاتی شهرستان آماده‌باش سراسری به نیروهای خدماتی و امدادی داده شد و ستادمدیریت بحران نیز در فرمانداری مستقر شد.
معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری سبزوار ادامه داد: در ابتدای کار تمامی مدارس و مساجد شهرستان و روستاهایی که در مسیر بودند برای اسکان زائران بارگاه حضرت رضا (ع) تجهیز و در آن‌ها پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفت.
وی با اشاره به وضعیت در راه ماندگان در محور سبزوار شاهرود نیز گفت: 4 تیم زبده از نیروهای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر سبزوار به این منطقه اعزام شدند و به در راه ماندگان و حادثه دیدگانی که به خاطر واژگونی دچار آسیب و جراحت شده بودند امدادرسانی نمودند.
وی تصریح کرد: پلیس راه سبزوار نیز با اقدام به کنترل جاده‌ها و جلوگیری از تردد غیر ضروری خودروها توانست جاده را به خوبی مدیریت نماید.
مدیر بحران شهرستان سبزوار با اشاره به اقدامات اوژانس 115 سبزوار نیز گفت: بیش از 18 عملیات مهم امداد توسط تکنیسین‌های 115 سبزوار صورت گرفت که خوشبختانه در همه موارد مصدومین به سلامت به بیمارستان ها و مراکز درمانی متتقل شدند.
وی یادآورشد: خوشبختانه به دلیل استقرار پست‌های امداد و نجات هلال احمر در محورهای مواصلاتی شهرستان شاهد حضور امدادگران این سازمان در طول عملیات نجات و رهاسازی در راه ماندگان بودیم.
وی از اسکان بیش از یک هزار و 500 نفر در شهرستان سبزوار نیز خبر داد و اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران با پیش‌بینی‌های صورت گرفته و هماهنگی با آموزش و پرورش، مدارس، مساجد و شهرداری توانست این افراد را در خود شهرستان اسکان دهد.
کلاته همچنین از نجات یک مادر باردار در محور سبزوار ـ خوشاب خبرداد و گفت: این خانواده در 20 کیلومتری سبزوار دچار حادثه شده بودند و در راه مانده بودند که بلافاصله با اعلام پلیس 110 شهرستان تیمی از نیروهای هلال احمر به منطقه اعزام شدند و این خانواده را به سلامت به شهرستان منتقل کردند.
وی از حضور نیروهای اداره راه و شهرسازی نیز در محورهای مواصلاتی شهرستان خبر داد و گفت: در اولین اقدام ستاد مدیریت بحران همه تلاشمان را بر این امر گذاشتیم که محورهای مواصلاتی شهرستان بسته نشود و کار بازگشایی در محورها ادامه داشته باشد که خوشبختانه اداره راه و شهرسازی با اقدامی به موقع توانست این مهم را مدیریت کند و جاده را جز در برخی موارد که شاهد یخبندان در آنها بودیم باز نگه دارد.
کلانه با اشاره به وقوع حوادث ترافیکی در طول مدت حادثه کولاک یادآورشد: خوشبختانه با اقدام به موقع نیروهای اورژانس، هلال احمر مصدومین این حوادث به سرعت به مراکز درمانی انتقال می‌یافتند و آتش‌نشانی نیز با حضور به موقع خود در امر رهاسازی مصدومین گرفتار در خودروها توانست افراد زیادی را نیز هم در حوزه شهری و هم در حوزه برون‌شهری نجات دهد.
وی در پایان با تشکر از همه نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرستان از ادامه آماده‌باش سراسری ستاد مدیریت بحران تا زمان خروج جبهه هوای سرد و از بین رفتن احتمال وقوع کولاک خبر داد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.