اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 بهمن 1392 / کد مطلب: 7869 / نظرات: 0


جشنواره غذاهای ایرانی در سبزوار برگزار شد


در سومین روز از دهه مبارک فجر، جشنواره غذاهای ایرانی در شهرستان سبزوار برگزار شد.

به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، در این جشنواره که در پایگاه بسیج آل طاهای حوزه بسیج حضرت زهرا (س) سبزوار برگزار شد ، 200 نفر از خواهران بسیجی غذاهای سنتی تهیه کردند.

در این جشنواره بانوان با پختن انواع آش و سوپ ، انواع حلوا ، نان های محلی ، آش جوش واره ( یک نوع آش که بیشتر در اعیاد، چهارشنبه سوری ، سیزده بدر و ...پخته می شود) ، برشتوک ، آش بلغور ، آش رشته و آش کشک، شرکت کردند.

مدیر حوزه بسیج حضرت زهرا (س) سبزوار در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این نمایشگاه با هدف ترویج پخت غذاهای سنتی و تغذیه سالم برگزار شد.

معصومه محمدی خواه با اشاره به نقش بانوان در سلامت افراد جامعه افزود: بانوان پیشگامان سلامت جامعه هستند.

وی با تاکید بر نقش بانوان در سلامت جامعه گفت : زن محور تغذیه خانواده است و آموزش آنان نقش محوری در سلامت نسل آینده دارد.

وی با اشاره به فواید غذاهای سنتی، افزود : بانوان در خانواده با تهیه این غذاها می توانند فرزندان خود را از مصرف فست فودها که روزبروز متاسفانه گسترش بیشتری می یابد، باز دارند.

در این جشنواره از 11 نفر از بانوان که غذاهای آنان امتیازهای لازم توسط کارشناس را اخذ کرده بود به عنوان برگزیدگان تجلیل و هدایایی به آنان اهدا شد ./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.