اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 بهمن 1392 / کد مطلب: 7873 / نظرات: 0


شاعران جوان به مقوله عزتمندی انقلاب بیشتر بپردازند


 مسوول انجمن شعر آیینی سبزوار گفت : شاعران جوان باید با ترسیم فضای امید بخش به مقوله عزتمندی انقلاب و پیشرفت ها و دستاوردهای بزرگ آن بپردازند.

به گزارش "سبزوار پیام" جواد جعفری نسب روز سه شنبه در حاشیه برگزاری نشست نقد و بررسی اشعار انقلابی که در محل کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : لازم است شاعران با رویکرد جدیدی به ارزش های انقلاب نگاه کنند.

وی اظهارداشت : شاعران جوان بایستی آسیب شناسی درباره شعر دوره انقلاب داشته باشند و دستاوردهای انقلاب را با رویکرد جدیدی ارایه دهند.

وی با بیان اینکه شاعران انقلاب در همه عرصه ها حضور داشته و دین خود را به انقلاب ادا کردند، گفت : تبلور ارزش های اسلامی و انقلابی ، دفاع از میهن و دفاع از مظلومان جهان از جمله نقاط قوت اشعار انقلاب بود.

مسوول انجمن شعر آیینی سبزوار افزود : انقلاب خاستگاه اسلام و منویات حضرت امام راحل (ره) بود که برای استقلال طلبی و آزادی این انقلاب شکل گرفت و به پیروزی رسید.

جعفری نسب اظهار داشت : تجلیل از امام راحل (ره) و بزرگداشت ایشان ، ورود به شعر دفاع مقدس ، شهید و شهادت ، دفاع از کشور و دفاع از مظلومان از جمله محورهایی است که شاعران به آن پرداخته اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم شاعران جوان با زبانی نو ارزش ها و دستاوردهای انقلاب را تبیین می کنند.

وی با اشاره به تقسیم بندی اشعار انقلاب به دوره هایی چون در آستانه پیروزی و سالهای اولیه ، دوران دفاع مقدس ، دوران پس از جنگ و دوران ثبات و دوران رشد ادبیات آیینی و اشعار مذهبی، گفت : حمید سبزواری ، محمود شاهرخی و طاهره صفارزاده از شاعران دوران اولیه انقلاب و قیصر امین پور ، سلمان هراتی و علی معلم هم از جمله شاعران دوره دوم انقلاب هستند.

وی تبیین دستاوردهای انقلاب را بویژه برای نسل جوان از وظایف و رسالت همه اقشار مردم عنوان کرد و گفت : استقلال و آزادی ، الگو بودن ایران به عنوان یک نظام دینی و مردم سالارانه در جهان و دفاع از همه مظلومان جهان از جمله مهمترین دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی است./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.