اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 بهمن 1392 / کد مطلب: 7939 / نظرات: 0


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی: رویکرد اصلی توجه به آموزش همگانی و آمادگی برای آشنایی با حوادث است



 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت : رویکرد اصلی ما در این جمعیت توجه به آموزشهای همگانی و آمادگی عمومی مردم برای آشنایی با حوادث و سوانح است .

به گزارش "سبزوار پیام" دکتر سید مجتبی احمدی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح درمانگاه جمعیت هلال احمر سبزوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ما نیاز داریم تا این فرهنگ آموزش را با یک بسیج همگانی برای کاهش خطرها و تاب آوری بویژه در شهرها و روستاها فراگیر کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد جهان به سمت شهرنشینی است و این شهرنشینی ارتباط با آسیب پذیری و خطرپذیری دارد، افزود : رویکرد جدید هلال احمر کاهش خطرپذیری است .

وی اظهار داشت : ما بیش از آنکه دغدغه مقابله و پاسخ به حوادث را داشته باشیم نگران آمادگی هستیم .

وی ادامه داد : تاب آوری و برگشت پذیری برای حوادث و سوانح موضوعی است که به صورت ویژه جزو برنامه های آمادگی این جمعیت است که در راس آن آموزش همگانی قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی یکی از دغدغه ها را افزایش پایگاه های شهری عنوان کرد و گفت : در حال حاضر از 29 شهر استان 22 پایگاه هلال احمر و 15 شعبه فعال است .

دکتر احمدی با بیان اینکه ما در خیلی از شهرستان ها حضور فیزیکی نداریم ، افزود : اگر هلال احمر در شهرستان های تازه تاسیس با توجه به مصوبات و قوانین شورای عالی جمعیت هلال احمر بتواند پایگاه های بین شهری و شعب ایجاد کند حضور مردم به عنوان جوانان امدادگر می تواند تعیین کننده باشد.

وی با تاکید بر آموزش های تخصصی و به روز برای نیروهای جمعیت هلال احمر گفت : به آموزش ، افزایش مهارت ، انگیزه و حضور داوطلبان به عنوان سرمایه های اصلی توجه داریم.

وی با اشاره به تشکیل گروههای دوام (داوطلب واکنش اضطراری محله ) گفت : ما یک رویکرد را برای آموزش های تخصصی دنبال می کنیم رویکرد ما در این بخش بیشتر نرم افزاری است.

وی اظهار داشت : سازمان جوانان یک رویکرد عملیاتی با حوادث و سوانح پیدا کرده ما امسال طرح راهنمایی مسافران نوروزی را با عنوان طرح خدمت و ایمنی پیگیری می کنیم.

وی در خصوص تشکیل شعب جمعیت هلال احمر در شهرستان های تازه تاسیس گفت : ما درخواست فرمانداران را برای شورای عالی می فرستیم و شورای عالی طبق چارتی که از نظر فاصله و بقیه شرایط دارد تصویب کند./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.