اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 27 مهر 1390 / کد مطلب: 799 / نظرات: 0


وعده فرماندار برای اختصاص منابع مالی به کلکسیون انار سبزوار


  معاون استاندار و فرماندار سبزوار از ایستگاه آبخوان و تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی سبزوار در روستای ریوند بازدید کرد.
به گزارش سبزوار آنلاین شعبانی عطار در این بازدید از نزدیک با توانمندی های محققان این ایستگاه به خصوص در زمینه احداث و تکثیر گونه های مختلف انار آشنا شد.
در این بازدید مسئول ایستگاه تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی سبزوار با بیان اینکه این ایستگاه یکی از 3 ایستگاه آبخوان استان محسوب می شود، افزود: از چند سال پیش طرح جمع آوری و کشت گونه های مختلف انار در این ایستگاه اجرا شده و تاکنون 130 گونه مختلف انار در این ایستگاه کشت و به بار نشسته است.
اسماعیل فیله کش با بیان اینکه در نظر داریم ارقام مختلف این کلکسیون را به 700 گونه که در کلکسیون انار کشور موجود می باشد برسانیم، تصریح کرد: تجاری سازی یکی از اهداف ما در توسعه کشت این گونه ها محسوب می شود تا بتوانیم گونه های مناسب که بازدهی خوبی دارند را تکثیر و در اختیار باغداران قرار دهیم.
وی مهمترین مشکل پیش روی این ایستگاه را در انجام این مهم کمبود اعتبارات عنوان کرد و گفت: متاسفانه امسال هیچ اعتباری به این طرح اختصاص نیافته است و ما همین جا از مسئولان می خواهیم برای توسعه این ایستگاه ما را کمک کنند.
معاون استاندار و فرماندار سبزوار نیز با اشاره به اهمیت بحث تحقیقات در توسعه کشور به مزایای علمی و اقتصادی این ایستگاه برای دانشجویان مراکزعلمی و کشاورزان منطقه پرداخت و گفت: با توجه به مزیت نسبی انار و تاثیر مثبت این ایستگاه سعی خواهیم کرد در سال آینده منابع مالی خوبی را برای توسعه آن قرار دهیم.
  





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.