اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 مهر 1390 / کد مطلب: 803 / نظرات: 0


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از برگزاري آزمون قرآن کریم خبر داد


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از برگزاري آزمون قرآن کریم خبر داد  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از برگزاری آزمون حفظ ،ترجمه و مفاهیم قرآن کریم با شرکت 90 نفر در این شهرستان همزمان با سراسر کشور در صبح جمعه 29 مهر خبرداد.

"مجید عسکری" افزود: با توجه به تشکیل و برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم از قبیل حفظ ،ترجمه ، مفاهیم و... قرآن ، ضرورت ارزیابی این دوره ها و سنجش و ارزشیابی میزان موفقیت قرآن آموزان در فراگیری محتوا این آزمون برگزار می شود.
عسکری اظهار داشت: این آزمون در قسمت ترجمه ومفاهیم قرآن کریم در سه سطح مقدماتی ،تکمیلی و سطح نوجوانان و در قسمت حفظ قرآن کریم شامل حفظ پنج جزء ، ده جزء، بیست جزء وحفظ کل قرآن کریم برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: آزمون کلیه رشته ها همزمان ساعت 9 صبح در محل دانشگاه پیام نور سبزوار برگزار می شود.
وی با اشاره به ثبت نام داوطلبان در این آزمون افزود: تمامی داوطلبانی که در مراکز و موسسات قرآنی طرف قرار داد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که نام آنها در پایگاه اینترنتی اداره آموزش مرکز هماهنگی ، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی موجود است آموزش دیده اند در این آزمون شرکت می کنند.
وی با اظهار اینکه شرکت دیگر داوطلبان در این آزمون به عنوان داوطلب آزاد مانعی ندارد افزود: این افراد شامل آموزش دیدگان دوره های حفظ ،ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به صورت شخصی ، خارج از موسسات قرآنی و غیر از مراکز طرف قرار داد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،قرآن آموزان آموزش دیده پیش از سال 1389 در موسسات قرآنی طرف قرارداد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وآموزش دیدگان در مراکز تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که نام مرکز مورد نظر آنها در فهرست موسسات قرآنی سامانه اینترنتی ثبت نام آزمون موجود نباشد می شود.
قران آموزان شرکت کننده در این ازمون از سه موسسه قرآنی بیت الحفاظ نرجس ، خورشید رضوان و دارالعلم قران سبزوار هستند که به افراد حائز نمره قبولی مدرک اعطا می شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.