اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 24 بهمن 1392 / کد مطلب: 8039 / نظرات: 0


دانشکده علوم قرآنی سبزوار همایش ملی و میراث رضوی را برگزار می کند


 در آستانه هفتصدمین سالگرد قیام شیعی سربداران، دانشکده علوم قرآنی سبزوار وابسته به دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، با همکاری بنیاد علمی، فرهنگی و هنری امام رضا (ع) همایش ملی قرآن کریم و میراث رضوی را روز دوشنبه ۲۸ بهمن برگزار خواهد کرد.
حجت الاسلام دکتر محمد محقق با اعلام این خبر تصریح کرد: از سال گذشته این دانشکده پیشنهاد برپایی همایش را داد و پس از اعلام موافقت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم، فراخوان آن منتشر گردید و بالغ بر ۱۵۴ خلاصه مقاله به دبیرخانه همایش رسید که براساس اعلام هیأت داوران ۸ مقاله برتر در روز برگزاری همایش قرائت خواهد شد.

سرپرست دانشکده علوم قرآنی سبزوار اظهار داشت: علاوه بر ۸ مقاله برتر ۲۰ مقاله نیز به صورت پوستر پذیرفته شده است و بنا داریم پس از برپایی همایش، ۱۱۴ مقاله فاخر دیگر را در کتابی با همین عنوان منتشر نماییم.
دبیر علمی همایش با بیان اینکه ریاست همایش را احمد عابدی آرانی رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم عهده دار هستند، از سازمان اوقاف و امور خیریه و دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دیگر مراکز حامی برگزاری این همایش نام برد.
دکتر محقق همچنین از برگزاری دو نشست تخصصی و علمی طی چند روز گذشته با موضوع همایش در محل تالار استاد محمدتقی شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری خبرداد و اذعان داشت در حاشیه برگزاری همایش، با همکاری انجمن خوشنویسان سبزوار کتابت قرآن کریم را نیز برگزار خواهیم کرد.
گفتنی است دانشکده علوم قرآنی سبزوار از مهر ۱۳۹۰ با پذیرش ۶۰ دانشجو در دو کد رشته تربیت مربی قرآن برای برادران و فنون کتابت و تلاوت قرآن کریم ویژه خواهران، کار خود را آغاز کرده است که در صورت تحقق وعده های مسئولان شهرستان و استان، امکان توسعه این دانشکده و تبدیل آن به قطب علمی علوم قرآن در شرق کشور نیز وجود دارد.
(منبع:سبزوار نیوز)





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.