اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 بهمن 1392 / کد مطلب: 8053 / نظرات: 0

با پیام آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید:


همایش قرآن کریم و میراث رضوی برگزار شد


همایش قرآن کریم و میراث رضوی برگزار شد  با پیام آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، همایش یک روزه قرآن کریم و میراث رضوی روز دوشنبه در سبزوار برگزار شد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ،در این پیام که توسط مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری قرائت شد، آمده است : پیام های قرآنی همه نجات بخش ، انسان ساز ، سعادت آفرین ، عدالت پرور ، ستم ستیز و نابودکننده استعمار ، استعباد و استحقار است.

این مرجع تقلید نوشته است :قرآن دانشمندان را به تفکر و اندیشیدن در عالم آفرینش و کشف اسرار و خواص عناصر بی شمارنهفته در کاینات تشویق می نماید.

آیت الله صافی گلپایگانی گفته است: این حرکت قرآن پژوهی و قرآن شناسی در دانشگاه ها در زمانی که خلاء معنویت بشر را در تنگ های تاریک و بن بست قرار داده و از استراحت و اطمینان قلب محروم نموده است خدمتی بزرگ به عالم انسانیت است و بسیار مایه افتخار و سرافرازی است که دانشگاهیان کشور در صف مقدم دعوت جهانیان به قرآن هستند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است :اگر جامعه ، ادارات ، بازار و مراکز علمی و فرهنگی ما با قرآن آشنا باشند و از اهل بیت (ع) کسب نور و فضیلت نمایند ، تاریکی ها به نور ، جهل به علم و دانش ، ضلالت و گمراهی به هدایت و حقیقت ، دروغ و ستم به صداقت و عدالت مبدل می گردد.

در ادامه این پیام نوشته شده است: از همه دانشگاهیان عزیز و مردم شریف سبزوار که در طول تاریخ اسلام تعبد و صداقت و تعهد خود را به دستورات شرع مقدس ثابت نموده اند و بخصوص از مسوولان همایش تقدیر و تشکر می کنم.

سرپرست دانشکده علوم قرآنی سبزوار در این همایش گفت : 150 چکیده مقاله و 114 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است.

حجت الاسلام دکتر محمد محقق اظهار داشت : با اعلام هیات داوران 26 چکیده مقاله و هشت مقاله برای ارایه این همایش برگزیده شد.

وی ادامه داد: مقالات برتر به همراه چکیده های مقالات پذیرفته شده علاوه بر اینکه به صورت کتاب الکترونیکی و سی دی در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته پس از همایش به صورت کتابی منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری چند نشست تخصصی و علمی با اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات قرآنی با موضوع همایش، ابراز امیدواری کرد با برگزاری سلسه همایش هایی از این قبیل بتوانیم گامی در جهت تعالی و رشد و فراگیری فرهنگ قرآن کریم برداشته باشیم.

وی با اشاره به آغاز فعالیت دانشکده علوم قرآنی سبزوار از سال 1390 گفت : در بین 21 دانشکده علوم قرآنی کشور که سابقه فعالیت برخی از آنان به سال 66 بر می گردد این نخستین بار است که دانشکده قرآنی در یک شهرستان چنین همایشی را برگزار می کند.

پخش کلیپ همایش، شعرسرایی در مدح امام رضا(ع)، تقدیر از خانواده شهدا و تقدیر از مقالات برگزیده همایش و ... از جمله برنامه های این همایش بود.

در این همایش، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و جمعی از مسوولان ، اساتید و دانشجویان سراسر کشور حضور داشتند.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.