اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 اسفند 1392 / کد مطلب: 8096 / نظرات: 0


سومین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی در سبزوار گشایش یافت



سومین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی روز پنجشنبه با آثاری از هنرمندان در سبزوار گشایش یافت.
 
به گزارش" سبزوار پیام" مسوول برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع دستی سبزوار در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این نمایشگاه آثاری از جمله دست بافته های ترمه ، سرمه دوزی ، کیف و کفش ترمه ، کیف های چرمی دست دوز، سفره های هفت سین و غیره در معرض دید عموم گذاشته شده است .

ملیحه معتمد هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی هر چه بیشتر با هنر اصیل ایرانی عنوان کرد و گفت : بسیاری از بازدیدکنندگان با دیدن این آثار به هنرهای دستی علاقمند شده و در کلاس های آموزشی ثبت نام می کنند.

مسوول برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع دستی سبزوار در خصوص هنر سرمه دوزی، گفت : این هنر یکی از هنرهایی است که همچنان پویا و زنده باقی مانده و قابلیت طراحی دوخت های سرمه دوزی نوین و تلفیق دوخت های سنتی و جدید را دارد.

معتمد افزود : این موضوع نه تنها از ارزشهای سنتی این هنر زیبا نمی کاهد بلکه ابداع دوخت های سرمه دوزی نوین به هر چه زیبا تر نشان دادن این هنر سنتی کمک می کند.

وی بیان کرد: اگر یک هنرجوی جوان پشتکار داشته باشد و تمرینات مربی خود را به درستی انجام دهد می تواند ظرف مدت دو تا سه ماه این هنر را فراگیرد.

وی گفت : بانوان با یادگیری این هنرها می توانند اشتغالزایی نیز داشته باشند .

نمایشگاه تخصصی صنایع دستی سبزوار با آثاری از ملیحه معتمد با همکاری میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری این شهرستان برپا شده است .

نمایشگاه و فروشگاه تخصصی صنایع دستی از امروز تا 15 فروردین 93 در محل مجموعه آرامگاه اسرار پذیرای علاقمندان است./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.