اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 اسفند 1392 / کد مطلب: 8121 / نظرات: 0


ظلم شهرداری به بافت تاریخی سبزوار


ظلم شهرداری به بافت تاریخی سبزوار ظلم شهرداری به بافت تاریخی و سنتی سبزوار همچنان ادامه دارد. مدت هاست تراکم فروشی های غیر اصولی در محله ها و بافت های تاریخی سبزوار نگرانی مردم را تشدید کرده است. نمونه این ساخت و سازها در مجاورت مسجد پامنار در کوچه بیهق ۱۸ می باشد که از بناهای قدیمی سبزوار است.

متین فر رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سبزوار در مورد این بنا می گوید: مالک در ابتدای سال از ما درخواست داشته است و ما بازدیدی داشته ایم و ضوابط بافت به ایشان ابلاغ شد. در حین اجرا رعایت نکرده اند و ۴ و نیم متر ارتفاع غیر مجاز دارند که ما از مرجع قضایی درخواست قلع مازاد بنا را داشته ایم. نه دادگاه و نه کمیسیون ماده ۱۰۰ هیچ رایی در این خصوص صادر نکرده اند.

متاسفانه متولیان امر شهرداری سبزوار و مخصوصا کمیسیون ماده ۱۰۰ هیچ ممانعتی از ساخت و سازهای غیر مجاز در بافت تاریخی شهر به عمل نمی آورند. طی بازدیدی که معاون استاندار و فرماندار سبزوار با اتفاق ریاست شورای اسلامی شهر سبزوار از این کوچه داشته اند، نامه ای به شهرداری برای اجرای حکم کمیسیون ماده صد نوشته اند که همچنان بی نتیجه مانده است./سلام سربداران





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.