اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 اسفند 1392 / کد مطلب: 8132 / نظرات: 0


برگزاری جلسه هم اندیشی منطقه ای علفهای هرز و سن غلات در سبزوار


کارشناس مسئول حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی سبزوار از برگزاری جلسه هم اندیشی منطقه ای علفهای هرز و سن غلات با حضور 55 نفر از کارشناسان شبکه های مراقبت دولتی و ناظرین گیاه پزشکی شهرستانهای نیشابور، فیروزه، خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و این شهرستان خبر داد.

مهندس اسماعیل توانا اظهار داشت: این جلسه به منظور بررسی وضعیت علفهای هرز و کانونهای سن غلات جهت برنامه ریزی صحیح در راستای مبارزه با آن صورت پذیرفت تا میزان خسارت وارده به غلات به حداقل برسد.
نوروز زاده دکتری علف های هرز از مرکز تحقیقات استان در مورد علف های هرز غالب منطقه گفت: بدلیل مصرف مکرر سموم شیمیایی علف کش ها، علف های هرز منطقه مقاومت نشان داده اند، لذا در ادامه وی به نحوه اختلاط سموم با کودهای شیمیایی و استفاده از سموم دومنظوره شامل نازک برگ کش و پهن برگ کش مطالبی ارائه نمود.
مهندس جلال سرافراز کارشناس امور سن در حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان در مورد ذخیره سن مادری در اماکن کوهستانی و نحوه کانون یابی و وزن کشی و تراکم گیری آن مطالبی عنوان کرد و افزود: با توجه به خشکسالی وخشکه سرما و عدم بارندگی در سال جاری، وضعیت ریزشی جمعیت سن مادری به مزارع زود کاشت غلات، در سال آتی به حداکثر ظرفیت ممکن خواهد رسید لذا توصیه می شود بازدید و سرکشی از مزارع غلات بایستی از 15 اسفند ماه آغاز گردد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.