اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 29 مهر 1390 / کد مطلب: 814 / نظرات: 0


محسنی ثانی :شکوفایی بخش گردشگری مشهد تنها در گرو ایجاد زیرساخت‌های مناسب است


محسنی ثانی :شکوفایی بخش گردشگری مشهد تنها در گرو ایجاد زیرساخت‌های مناسب است نماینده مردم سبزوار در مجلس، با بیان این که مسئولان هنوز در بخشی از زیرساخت‌های شهر مشهد اقدام مناسبی را انجام نداده‌اند، گفت: ایجاد زیرساخت‌ اقتصادی،تجاری و رفاهی موجب شکوفایی بخش گردشگری این منطقه می‌شود.

به‌گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌و‌گو با قدس، با بیان این‌ که تا‌کنون از سوی مسئولین کشوری اهتمام جدی به استان خراسان‌رضوی به‌ویژه شهر مقدس مشهد صورت نگرفته است، افزود: خیل عظیم زائران و ارادتمندان به شاه خراسان اقتضاء می‌کند توجه بیشتر ی معطوف مشهد شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، با تأکیدبر این ‌که هنوز در برخی از زیرساخت‌های شهر مشهد با مشکل روبه‌رو هستیم، گفت: بیشتر شکایت زائران به آسان نبودن راه‌های دسترسی به حرم مطهر و اقامت آنان در مشهد است.

وی ادامه داد: با وجود افزایش هتل در مشهد، هنوز تعداد زائرسرا‌های متناسب و ارزان قیمت که به میهمانان این شهر خدمات ارائه کنند کفایت نمی‌کند.

محسنی‌ثانی بیان کرد: به‌طور اصولی سرویس‌دهی و خدمات سازمان یافته در قالب ساختار مشخص که زیارت زائران را بر عهده بگیرد متأسفانه وجود ندارد و امیدواریم که این مشکل با اختصاص اعتبار‌های زیارت برطرف شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم، با بیان این ‌که سالانه حدود ۲۵ میلیون زائر به خراسان رضوی و مشهد الرضا سفر می‌کنند، یاد‌آور شد: همه مسئولان کشور باید درجهت توجه به زیر ساخت‌ها که به رفاه زائران می‌انجامد تلاش کنند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس، گفت: با وجود مسافرت‌های فراوان به این استان سهم استان خراسان‌رضوی از آزاد راه‌های کشور کمترین و بسیار ناچیز است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، سهم خراسان رضوی از آزادراه‌های کشور را چهار درصد عنوان کرد و گفت: این در حالی که بعضی استان‌ها که ۱۰ درصد مسافرت این استان را ندارند در رتبه‌های بالاتر قرار دارند.

وی با تأکید بر اهتمام دولت بر حل این محرومیت ابراز امیدواری کرد با اقدام دولت برای ساخت آزادراه حرم تا حرم این ضعف زیر ساختی خراسان رضوی تاحدودی برطرف شود.

محسنی‌ثانی شهرستان سبزوار را دروازه ورودی استان خراسان‌رضوی خواند و گفت: باید تسهیلات رفاهی شایسته و در شأن مقام آقا علی ابن موسی‌الرضا(ع) در سبزوار ایجاد شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته ورودی سبزوار از مسیر تهران را تکمیل کردیم همچنین پارک‌های بهمن، زائر، ارمغان و امام رضا(ع) در مسیر کمربندی سبزوار را به‌سازی کردیم تا زائران عبوری بتوانند استراحتی هر چند کوتاه را داشته باشند.

این عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی، بیان کرد: آستان مبارکه قدس رضوی هم با پیگیری مسئولان شهرستان  توجه خوبی به سبزوار کرده است و طرح ایجاد مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) را که نمونه‌ای از اقدام‌های رفاهی است در دست اجرا دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: تا چند سال آینده، از زائران و مسافران امام هشتم(ع) پذیرایی خوبی در شأن مقام والای آن امام همام به عمل آید.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.