اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 اسفند 1392 / کد مطلب: 8162 / نظرات: 0


رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار نسبت به خطر بیماری تب برفکی دام هشدار داد



 رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار نسبت به خطر شیوع بیماری تب برفکی دام در این شهرستان هشدار داد.
 
دکتر ولی الله جغتایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در برخی استانها و شهرستانها بیماری تب برفکی گزارش شده است، رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه ای برای جلوگیری از گسترش بیماری ضروری می باشد.

وی علائم بیماری تب برفکی دام را تب، زخم و تاول در دهان و لنگش دام دانست و افزود: ویروس عامل این بیماری قابلیت انتقال و انتشار سریع از طریق جابجایی دام آلوده، افراد، خودرو و لوازم و تجهیزات دامداری و خوراک دام دارد.

وی گفت: بر اساس گزارش های رسیده این بیماری از طریق ورود غیر مجاز و قاچاق دام از مرزهای شرقی وارد کشور شده که در صورت گسترش می تواند صدمات جبران ناپذیری به صنعت دامداری وارد کند.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم با مامورین انتظامی برای تشدید کنترل حمل و نقل دام صورت گرفته، افزود: برای جلوگیری از گسترش و بروز بیماری در منطقه دامداران باید از خرید و حمل و نقل دام بدون هماهنگی دامپزشکی پرهیز نموده و از ورود دلال ها و دست اندرکاران مرتبط با دام به دامداریها بدون رعایت و شرایط بهداشتی و قرنطینه ای جلوگیری کنند.

وی واکسیناسیون دامها را یکی از راههای پیشگیری از این بیماری اعلام کرد و گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 36 هزار راس گاو و گوساله و 22 هزار و 500 راس گوسفند و بز در این شهرستان به صورت رایگان علیه این بیماری واکسینه شده است./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.