اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 اسفند 1392 / کد مطلب: 8191 / نظرات: 0


فعالیت ۱۳۰ دار قالی تحت پوشش کمیته امداد سبزوار


فعالیت ۱۳۰ دار قالی تحت پوشش کمیته امداد سبزوار    مدیر کمیته امداد سبزوار خبرداد: ۱۳۰ دار قالی تحت پوشش کمیته امداد سبزوار فعال است و تا پایان امسال به ۱۵۰ دار افزایش پیدا می‌کند
 
به گزارش سبزوار پیام ، سید حسین کرابی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به قراردادن مواد اولیه فرشبافی به مددجویان اظهار کرد: در پایان و پس از فروش فرش، مساعده و هزینه مواد اولیه کسر و سود خالص به مددجویان پرداخت می‌شود.

مدیر کمیته امداد سبزوار با تاکید بر این‌که در محدوده شهرستان سبزوار بافنده قالی فراوان است، تصریح کرد: بافنده‌های زیادی به صورت آزاد با کمیته امداد همکاری کرده اما متاسفانه سود اصلی به دست دلالان و واسطه‌ها می‌رسد.

کرابی یکی از برنامه‌های این نهاد را حذف واسطه‌ها و دلالان از چرخه تولید در این راستا دانست و گفت: این نهاد تلاش دارد تا سود حاصل دسترنج مددجویان بصورت 100 درصد به آنان اختصاص یابد.

وی بیمه‌کردن بافندگان فرش را یکی دیگر از اولویت‌های این نهاد اعلام و به بهداشتی کردن محیط کار بافندگان فرش از لحاظ نور، تهویه هوا و سایر مسائل توسط این نهاد اشاره کرد.

مدیر کمیته امداد سبزوار از بافت 80 تخته فرش از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: فرش‌های تولیدی مددجویان این نهاد از لحاظ کیفیت بافت در سطح بالایی قرار دارد.

کرابی تعداد دارهای فعال قالی در سطح این شهرستان را 130 دار اعلام و گفت: امیدوارم تا پایان امسال این تعداد به 150 دار برسد./2

 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.