اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 اسفند 1392 / کد مطلب: 8207 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار سبزوار:


حراست از محیط زیست باید تبدیل به فرهنگ شود


حراست از محیط زیست باید تبدیل به فرهنگ شود سبزوار پيام -معاون استاندار و فرماندار سبزوار گفت:موضوع حراست از محیط زیست و درختان باید تبدیل به فرهنگ شود.
به گزارش سبزوار پیام ، قاسم شعبانی‌عطار در مراسم روز درختکاری بابیان اینکه امروز به خاطر صنعتی شدن شهرها و توسعه آن خسران زیادی در حق درختان صورت گرفته است؛ اظهارداشت:دلیل بسیاری از به‌هم ریختگی‌های طبیعت، بروز خشکسالی‌های زیان‌بار، و بارش‌های غیر‌متعارف در کشور به دلیل دخالت‌های انسانی در امور طبیعی است.
وی با بیان اینکه همه افراد نسبت به اهمیت حراست از جنگل‌ها و طبیعت واقف هستند، گفت:متأسفانه باوجود اینکه ما این نکات مهم را می‌دانیم اما آگاهانه و ناآگاهانه به جنگل‌ها آسیب می‌رسانیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان سبزوار حفاظت از محیط زیست را فقط منحصر به فعالیت‌های ارگان‌های دولتی ندانست و ادامه داد:این مردم هستند که باید در یک جهاد بزرگ در راه حراست از این نعمات خدادادی وارد میدان عمل شوند.
وی با انتقاد از ساخت و سازهای صورت گرفته در سطح شهر سبزوار نیز یادآور شد:متأسفانه برخی افراد اقدام به ساخت و ساز در شهرها با استفاده از 100 درصد ظرفیت زمین می‌کنند و فضایی را برای ایجاد فضای سبز و کاشت درخت اختصاص نمی‌دهند که این خیانتی بزرگ به آیندگان است.
شعبانی با بیان اینکه از عمده مشکلات در جنگل‌ها جاگذاشتن پسماندهای مختلف توسط برخی افراد است تاکید کرد:این‌ کار ضمن برهم زدن سیمای محیط زیست و خراب کردن طبیعت باعث بروز زیان‌های زیادی نیز به آن می‌شود که تأثیرات این موضوع متوجه نسل‌های بعد نیز است.فارس/2





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.