اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 17 اسفند 1392 / کد مطلب: 8221 / نظرات: 0


امام جمعه ششتمد خواهان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شد


امام جمعه ششتمد خواهان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شد
سبزوار پیام- امام جمعه ششتمد سبزوار خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شد و گفت ما هر چه داریم از برکات و نعمات شهدا و ایثار گران گرانقدر داریم.
 
به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی ثباتی مقدم در خطبه های نماز جمعه این هفته ششتمد به روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و اظهار کرد: شهادت بزرگترین فیض الهی است و اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت و عزت ابدی می باشد.

وی در مورد سالروز ولادت حضرت زینب (س) گفت: آن حضرت الگوی ولایتمداری است و در زمان امامت امام حسن مجتبی(ع) از ایشان و سپس از امام حسین(ع) تبعیت کامل و همراهی بی چون و چرایی داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی ثباتی مقدم افزود: حضرت زینب (س) در زمان امام سجاد (ع) نیز از ایشان کسب اجازه می نمود و هیچ وقت بدون اجازه ایشان کاری را انجام نمی داد.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) الگوی بندگی و عبادت خداست و ایشان در مسیر کربلا تا شام نمازهای واجب و مستحب خود را ترک نکرد.

امام جمعه ششتمد افزود: این الگوی صبر و پایداری در شب یازدهم محرم و بعد از تحمل مصیبت های عظیم ، نماز شب خود را ادا کرد، هرچند که به دلیل شرایط جسمی نماز شب خود را نشسته خواند.

حجت الاسلام والمسلمین ثباتی مقدم اظهار داشت: حضرت زینب(س) علاوه بر اینکه پیاور آور واقعه عظیم کربلا بود پرستار امام سجاد(ع) نیز بود.

وی افزود: سالروز تولد این بانوی با عظمت که بعد از مادرش فاطمه زهرا(س) زنی به بزرگی ایشان تاریخ به خود ندیده ، روز پرستار نامیده شده است.

وی اظهارداشت: پرستاران قشر خدوم و زحمتکشی هستند که امر بسیار سخت پرستاری از بیمار را انجام می دهند ولی کار این قشر بسیار ارزشمند است./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.