اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 اسفند 1392 / کد مطلب: 8225 / نظرات: 0


امام جمعه سبزوار:دشمن در جنگ نرم به دنبال تخریب حجاب زنان است


امام جمعه سبزوار:دشمن در جنگ نرم به دنبال تخریب حجاب زنان است سبزوارپیام-مام جمعه سبزوار گفت:دشمن با جنگ نرم به دنبال بدجلوه دادن عفاف و حجاب به عنوان بهترین زینت بانوان است و زنان باید با حفظ این زینت هجمه دشمن را خنثی کنند.
به گزارش سبزوارپیام،حجت ‌الاسلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حضرت زینب(س)، بزرگ بانویی است که تربیت شده مکتب رسول اکرم و مولا علی(ع)است، اظهار داشت این بانوی بزرگ با خطبه‌خوانی در مجلس یزدیان، نام مولا علی(ع)را زنده کرد و باعث شد تا حقیقت قیام بزرگ عاشورا روشن شود.
وی با بیان اینکه آن حضرت همواره در کنار حضرت اباعبدالله قرار داشت، خاطرنشان کرد:در حقیقت حرکت حضرت زینب(س)مکمل قیام عاشورا بود و اگر خطبه‌خوانی آن حضرت نبود شاید قیام امام حسین(ع)در تاریخ گم یا تحریف می‌شد؛ کاری که بسیاری در صدد انجام آن بودند.
خطیب جمعه سبزوار افزود:حضرت زینب(س)با همه وجود در برابر یزیدیان ایستاد و آن سختی‌ها را که به قول خودشان، زیبایی بود را دید تا اسلام ناب، زنده بماند و حقیقت وجودی اهل بیت (س)گم نشود.
وی با بیان اینکه امروز بانوان باید به آن حضرت در دفاع از حریم عفاف و حجاب اقتدا کنند، تاکید کرد:دشمن با آغاز جنگ نرم به دنبال بدجلوه دادن عفاف و حجاب به عنوان بهترین و مهم‌ترین زینت بانوان است و بانوان باید با حفظ حریم این زینت و یادگار حضرت زینب(س)و حضرت زهرا (س)، هجمه دشمن را خنثی کنند.
وی خواستار توجه پژوهشگران و محققان در ارتباط با زندگی و سیره حضرت زینب(س)شد و گفت:اینکه این بانوی بزرگ در مجلس یزید آنگونه خطبه خوانده‌اند، دارای ابعاد مهمی است که باید مورد پژوهش قرار گیرد و ابعاد سیاسی و اجتماعی آن بیان شود.فارس/2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.