اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 اسفند 1392 / کد مطلب: 8251 / نظرات: 7


جاذبه های گردشگری ششتمد ناشناخته است


جاذبه های گردشگری ششتمد ناشناخته است سبزوارپیام-رئیس شورای اسلامی شهر ششتمد سبزوار گفت:جاذبه های گردشگری ششتمد برای مردم و گردشگران ناشناخته است و مسوولان مربوطه بایستی در جهت معرفی جاذبه های گردشگری این منطقه تلاش کنند.
به گزارش سبزوارپیام،حسن خالقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:مسافران و گردشگرانی که به منطقه نمونه گردشگری ششتمد سفر می کنند فقط از برخی اماکن دیدنی و تفریحی این شهر نظیر آرامگاه بیهقی و رودخانه ششتمد بازدید می کنند.

وی به برخی آثار ناشناخته ششتمد نظیر اثر تاریخی مخفیگاه سلجوقی ،درخت تاریخی کیذقان اشاره کرد و افزود:مردم با بسیاری از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این منطقه هنوز آشنا نیستند.

وی به عنوان مثال افزود:به دلیل عدم بازگشایی اثر تاریخی مخفیگاه سلجوقی که میراث گرانبهایی برای تاریخ و تمدن این خطه محسوب می شود مردم از دیدن این اثر تاریخی محروم می باشند.

وی افزود:مسوولان باید برای بازگشایی و مرمت این اثر تاریخی اقدام نموده تا گردشگران از این منطقه دیدن کنند.

وی ادامه داد:انتظار ما از دستگاههای اجرایی بویژه سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری این است که نسبت به معرفی ابنیه تاریخی و باستانی ششتمد اقدام کرده و زمینه جذب گردشگر را در این منطقه فراهم نمایند.

رییس شورای اسلامی شهر ششتمد خواستار مرمت و زیباسازی آثار تاریخی نظیر آب انبار مرغ شهر ششتمد شد.

وی ادامه داد:از ادارات و نهادهای سطح شهر نیز انتظار می رود با توجه به حجم گسترده تردد در ایام نوروز از انجام عملیات های عمرانی غیر ضروری بویژه در مسیر اصلی منتهی به رودخانه ششتمد تا پایان سال خودداری کنند.
شهر ششتمد در حدود 30 کیلومتری جنوب سبزوار قرار دارد./2





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.