اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 اسفند 1392 / کد مطلب: 8252 / نظرات: 0

فرماندارخوشاب:


خوشاب آماده میزبانی از مسافران نوروزی است


خوشاب آماده میزبانی از مسافران نوروزی است سبزوارپیام-فرماندار خوشاب گفت :با بسیج امکانات و همکاری همه دستگاه های اجرایی این شهرستان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.
به گزارش سبزوارپیام،حسین ابراهیمی کردیانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با هماهنگی و همکاری مسوولان دستگاه های اجرایی ، تدابیری برای نوروزی خوش برای مسافران و شهروندان اندیشیده شده است .

وی با اشاره به تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی خوشاب از بهمن ماه گفت :10 کمیته در این ستاد پیش بینی شده که هر کدام از دستگاه ها در چارچوب مصوبات این ستاد و برطرف کردن کمبودها، خود را برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده کرده اند.

وی در خصوص پیش بینی های انجام شده برای اسکان مسافران هم گفت :علاوه بر آمادگی شهرستان برای اسکان در زمان عادی برای مواقع اضطرار ی هم تدابیر و پیش بینی های لازم انجام شده است.

ابراهیمی کردیانی با اشاره به موقعیت شهرستان خوشاب در مسیر عبور زائرانی که از این مسیر به مشهد مقدس مشرف می شوند، افزود :همه اعضای ستاد برای خدمات رسانی آمادگی دارند.

فرماندار خوشاب با اشاره به آثار تاریخی گفت : مجموعه تاریخی بابا لنگر شامل آتشکده میرمظفر ، چشمه آب گرم ،غار، زندان و حمام در روستای بابالنگر بخش مشکان خوشاب ، پناهگاه زیر زمینی شهر سلطان آباد ، گل گنبد ، برج دهنه شور، یخچال سلطان آباد ،آرامگاه منسوب به بونصر مشکان و آبشار و آسیاب های روستای نور آباد از جمله آثار تاریخی این شهرستان است .

ابراهیمی کردیانی به وجود بقاع متبرکه و امامزادگان در روستاهای چاهک ، نوده انقلاب ، طالبی و کاهان این شهرستان هم اشاره کرد و افزود :بقاع متبرکه این شهرستان نیز با برگزاری برنامه های فرهنگی در ایام نوروز پذیرای خیل عظیم زائران و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)است .

وی همچنین به جاذبه های طبیعی شهرستان خوشاب اشاره کرد و گفت :مناطق ییلاقی و گردشگری در روستاهای طبس ، یام ، داراب ، نشیب و روستای دیواندر از جمله این مناطق زیبا و دیدنی در این شهرستان است.

وی با اشاره برنامه ریزی های انجام شده برای استقبال از مسافران در ورودی این شهرستان، اظهار داشت :در راستای راهنمایی و اطلاع رسانی بهتر به مسافران نوروزی دفترچه راهنمای اماکن تاریخی و گردشگری نیز در اختیار آنان قرار می گیرد.

فرماندار خوشاب به برگزاری مسابقات ورزشی در ایام نوروز و سابقه دیرینه برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهر و روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت :هر ساله مسابقات کشتی باچوخه در روستاهای ˈنوده انقلابˈ و ˈبابا لنگر ˈخوشاب با شکوه و استقبال پرشور مردم برگزار می شود.
شهرستان خوشاب در شمال شرقی سبزوار قرار دارد./2





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.