اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 اسفند 1392 / کد مطلب: 8255 / نظرات: 0


بیش از 60 درصد تاغ‌زارهای سبزوار تخریب شده است


بیش از 60 درصد تاغ‌زارهای سبزوار تخریب شده است سبزوارپیام-رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سبزوار از تخریب 60 درصدی تاغ‌زارهای این شهرستان خبر داد.
به گزارش سبزوارپیام،قاسم آخوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 400 هزار هکتار از اراضی این شهرستان بیابانی است، گفت:بیش از 10 هزار هکتار از این اراضی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل تاغ کاشته شده بود که به دلیل هجوم برخی سودجویان تخریب شده است.
وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر تخریب تاغ‌زارها به منظور صادرات زغال از شهرستان به نواحی اطراف افزایش یافته است، یادآور شد:در 2 ماه گذشته با افزایش 10 درصدی تخریب تاغ‌زارهای شهرستان مواجه بودیم که در این زمینه بیش از 2 تن محموله زغال توسط محموله حفاظتی کشف و ضبط شده است.
این مسئول با بیان اینکه تاکنون 22 فقره پرونده در زمینه آسیب به تاغ‌ها و تبدیل آن به زغال تشکیل شده است، اضافه کرد:ماموران تلاش زیادی برای کشف و دستگیری این افراد می‌کنند اما به دلیل اینکه قوه قضائیه برخورد جدی و قاطعی با متخلفان ندارد بعد از پرداخت جریمه نقدی باز هم به تخریب منابع طبیعی روی می‌آورند.
آخوندی افزود:حفاظت و حراست از منابع طبیعی تنها وظیفه اداره منابع طبیعی نیست دستگاه‌های قضایی نیز باید برخورد جدی با متخلفان منابع طبیعی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مردم منطقه از بیکاری و وضع معیشتی نامناسب رنج می‌برند، تصریح کرد:این عوامل باعث شده است تا میزان تخریب تاغ‌زارهای این شهرستان افزایش یابد.
آخوندی از تشکیل 135 فقره پرونده تخلف در حوزه منابع طبیعی خبر داد و گفت:در این زمینه 101 فقره پرونده مربوط به تخریب و تصرف غیرقانونی توسط کشاورزان و یا زمین‌خواران حرفه‌ای بوده که بیش از 10 هکتار خلع ید شده است و در اختیار بیت‌المال قرار گرفته و در این زمینه جریمه 330 میلیون ریالی نیز توسط متخلفان پرداخت شده است./2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.