اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 اسفند 1392 / کد مطلب: 8271 / نظرات: 0


انجام بیش از ۴ هزار عملیات توسط فوریت‌های پزشکی سبزوار


انجام بیش از ۴ هزار عملیات توسط فوریت‌های پزشکی سبزوار سبزوارپیام-رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی سبزوار گفت:در ۱۱ ماهه امسال حدود ۴۶۸۴ مأموریت توسط پرسنل سختکوش این مرکز عملیاتی شده است.
به گزارش سبزوارپیام،علی شریفان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خدمت در شهرستان سبزوار که شاهراه عبور سالانه بیش از 15 میلیون زائر و مجاور آقا علی ابن موسی الرضا (ع)است این فرصت را به مجموعه پرسنل این مرکز داده است تا در رکاب ولی نعمتمان حضرت رضا (ع)خدمتگزار صدیق برای زائران آن امام همام باشیم.
وی با تأکید بر ارتقای کیفیت و آمادگی شهرستان سبزوار برای بحران‌ها و مدیریت حوادث و فوریت‌های تصریح کرد:حرکت در این مسیر با همکاری، همفکری و همراهی رسانه‌های خبری میسر است.
شریفان خواستار همکاری رسانه‌های خبری شهرستان در خصوص مشخص شدن درصد میزان آمادگی و جایگاه هر سازمان، ارگان، نهاد و اداره در رابطه با بحران‌ها شد.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار از فرمانداری هر شهرستان بعنوان مرکز مدیریت بحران آن منطقه یاد و اظهار کرد: هدایت سایر ادارات، نهادها و ارگان‌های زیرمجموعه ستاد بحران هر شهرستان با دستور شخص فرماندار عملیاتی می‌شود.
شریفان بیان کرد:در 11 ماهه امسال حدود 4684 مأموریت توسط پرسنل سختکوش این مرکز عملیاتی شده است که از این تعداد 4086 مورد آن در خصوص تصادفات، 1722 مورد بیمار قلبی، 180 مورد مسمومیت، 140 مورد اورژانس مادران باردار و 35 مورد آن نیز احیاء موفق (CPR) بوده است.
وی با اشاره به اهمیت مراقبت و تأمین سلامت مادران باردار بیان کرد:طی این مدت 6 کودک در داخل خودرو آمبولانس در حین اعزام با کمک همکاران ما در اورژانس 115 دیده به جهان گشوده اند.
وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به فروردین سال 93، گفت:در فروردین امسال 1348 مأموریت توسط اکیپ و پرسنل مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار عملیاتی شده است که از این تعداد نیز 1014 مورد آن مربوط به مأموریت‌های شهری و 283 مورد آن نیز مربوط به مأموریت‌های جاده‌ای و 51 مورد آن هم مأموریت‌هایی است که بین مراکز اورژانس اتفاق افتاده است.
شریفان عنوان کرد: تمام امکانات برای انجام خدمات رسانی به مردم شریف سبزوار، زائران، مسافران و هموطنان عزیز در مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار مهیا است و هموطنان گرامی با آرامش خاطر می‌توانند مسافرات کنند.
وی از فعال بودن 16 پایگاه درون و برون شهری در سطح شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب خبر داد و  گفت:از این تعداد 12 پایگاه خارج از شهرستان سبزوار بزرگ قرار دارند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار با تشریح فعالیت‌های ویژه پایگاهای اورژانس 115 شهری و برون شهری از فعالسازی چند پایگاه مازاد بر پایگاه‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از 25 اسفند تا 15 فروردین 93 خبر داد و افزود:این پایگاه‌ها در محور روستای استیر حدفاصل 15 کیلومتری جاده سبزوار به شاهرود، پارک بهمن در جاده کمربندی سبزوار، مشهد و سایر محورهای شهرستان‌های مجاور سبزوار استقرار خواهند یافت.
شریفان با بیان اینکه تجهیز آمبولانس‌های مراکز اورژانس 115 شهرستان‌های جوین، جغتای، داورزن و خوشاب با همکاری مدیریت درمان سبزوار و شبکه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان‌ها از اولویت‌های مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار است خواستار همکاری خیرین محترم در خرید وسایل و امکانات درمانی و پزشکی برای خودروهای اورژانس 115 این شهرستان‌ها شد.تسنیم/2





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.