اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 اسفند 1392 / کد مطلب: 8302 / نظرات: 0

در خطبه های نماز جمعه سبزوار :


امام جمعه از صدور مجوز راه‌اندازی قلیان‌سرا انتقاد کرد


امام جمعه از صدور مجوز راه‌اندازی قلیان‌سرا  انتقاد کرد
سبزوار پیام - امام جمعه سبزوار با انتقاد از وضعیت فرهنگی شهرستان خطاب به مسئولین و مردم گفت: در سبزواری که از شهرهای کهن شیعه است و یاد ائمه اطهار همواره در آن گرامی داشته شده است چرا آقایان مجوز راه‌اندازی قلیان‌‌خانه‌های بانوان را داده‌اند.
به گزارش سبزوار پیام ،حجت‌السلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) شهیده راه ولایت و دفاع از مهمترین رکن حکومت اسلامی بودند؛ اظهار داشت: آن حضرت با مطرح کردن مسئله قرآن و عترت، دفاع از رهبری و ولایت، ارزیابی احادیث راستین از دروغین و تبلیغ اسلام ناب محمدی در حقیقت باعث شدند تا چهره واقعی اسلام ناب محمدی زنده بماند.
وی با اشاره به بر خطبه مهم فدکیه، غدیریه و نامه امام علی (ع) به مالک اشتر تأکید کرد: پژوهشگران مسلمان باید در این زمینه‌ها به‌خصوص خطبه فدکیه توجه زیادی به خرج دهند و مومنان نیز سعی درحفظ این خطبه کنند و به نسل‌های بعد نیز آموزش دهند تا آنها نیز این خطبه را حفظ نمایند.
ابراهیمی با اشاره به ماجرای سقیفه و در دوران ارتحال حضرت رسول اکرم (ص) تصریح کرد: این جریان اتفاقات آن هیچگاه از تاریخ بشریت پاک نخواهد شد و این ظلم بزرگی بود که در حق دین اسلام، رسول اکرم و ائمه اطهار شد.
امام جمعه سبزوار با بیان اینکه اهل سقیفه با تظاهر به دین و سوءاستفاده از شعائر دینی عوام فریبی می‌کردند و مردم را از راه راستین دور کرده بودند یادآور شد: سیاست اهل این نامردمان راه‌اندازی جنگ مذهب علیه مذهب بود و امروز نیز شاهد هستیم که وارثان آن اهل دروغ چطور در سرزمین‌های اسلامی این جنگ را راه انداخته‌اند و البته پیروزی با مؤمنان اهل خدا خواهد بود.
ابراهیمی با اشاره به حجاب به عنوان یکی از مهمترین یادگاران و توصیه‌های حضرت زهرا (س) نیز گفت: علما و بزرگان زیادی در راه حفظ حجاب در دوران‌های مختلف تلاش کرده‌اند شکنجه‌ها شده‌اند و بانوان نیز باید در زمینه حفظ و ترویج این یادگار مهم بسیار تلاش کنند.
امام جمعه سبزوار در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت فرهنگی شهرستان خطاب به مسئولین و مردم گفت: در سبزواری که از شهرهای کهن شیعه است و یاد ائمه اطهار همواره در آن گرامی داشته شده است چرا آقایان مجوز راه‌اندازی قلیان خانه‌های بانوان را داده‌اند؟؟
وی افزود: این برای سبزوار ننگ است که با این ریشه اعتقادی شاهد این اتفاقات باشد.
ابراهیمی با انتقاد از نیروی انتظامی در برخورد با مزاحمین خیابانی اظهار داشت: نیروی انتظامی در زمینه برخورد با مزاحمین با نوامیس مردم برخورد قانونی داشته باشد و به جای گرفتن موتور افرادی که برای نماز می‌روند به دنبال گرفتن موتور افرادی باشد که مزاحمت‌های خیابانی ایجاد می‌کنند؛ باشد.
وی با انتقاد از مدیریت شهری در نصب سرعت‌گیرها در سطح شهر نیز ادامه داد: متأسفانه در سطح شهرستان برخی سرعت‌گیرهایی نصب شده که خود این سرعت‌گیرها موجب تصادفات در شهر است و برای مردم دردسر ایجاد کرده است.
وی بیان اینکه مردم مسلمان ایران در راه تحقق حماسه سیاسی گام بزرگی برداشته بودند؛ اظهار داشت: امروز تحقق حماسه بزرگ اقتصادی در این است که به اقتصاد مقاومتی توجه زیادی شود و مردم و مسئولین در این زمینه گام‌های بزرگی بردارند و در سال آینده اهتمام بیشتری را در این زمینه داشته باشیم.
وی با اشاره به شعارهای سال یادآور شد: مقام معظم رهبری در هرسالی که شعاری را مطرح می‌کنند در حقیقت به آن شعار را برای سال‌های بعد نیز عنوان می‌کنند این شعار یک برنامه کامل برای مدیریت کشور است.
ابراهیمی در پایان فرارسیدن عید نوروز را به مردم تبریک گفت نسبت به اجرای صله رحم، دادن هدیه و پاسداشت ایام فاطمیه نیز تأکید کرد.فارس






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.