اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 اسفند 1392 / کد مطلب: 8308 / نظرات: 0


1350 هکتار از اراضی ششتمد زیر کشت زعفران است


1350 هکتار از اراضی ششتمد زیر کشت زعفران است سبزوارپیام-رییس اداره جهاد کشاورزی ششتمد سبزوار گفت :1350 هکتار از اراضی ششتمد زیر کشت زعفران است.

به گزارش سبزوارپیام، محسن حجتی نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد :زعفران به عنوان محصولی استراتژیک نقش به سزایی در اقتصاد ششتمد داشته و چندسالی است که یکی از تولیدکنندگان این محصول ارزشمند شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته هم زعفران در مزارع ششتمد کشت می شد، افزود:با توجه به کیفیت این گیاه استراتژیک و مهم به تدریج در سطح روستاهای این منطقه نیز کشت این محصول گسترش یافت.

وی گفت :در حال حاضر 1350 هکتار از زمینهای کشاورزی این منطقه تحت پوشش کشت زعفران قرار گرفته و 120هکتار از این مزارع نیز در قالب طرح آرمانی زعفران محلول پاشی شده است.

حجتی نژاد اظهار داشت:محلول پاشی مزارع زعفران با هدف افزایش عملکرد کیفی و کمی در برنامه کاری این مرکز قرار گرفته و ریشه های پیاز زعفران با تغذیه از این محلول قوی تر شده و در نتیجه در فصل گل دهی با بازدهی بیشتری روبرو خواهد شد.

رییس جهادکشاورزی ششتمد گفت:بر اساس تجربه سالهای گذشته ،محلول پاشی این محصول سبب افزایش 25 تا 30 درصدی تولید شده که این مهم برای اقتصاد کشاورزان بسیار مؤثر می باشد.

وی در عین حال افزود:محلول پاشی برای مزارعی توصیه می شود که از آبیاری آن اطمینان دارند و برای مزارعی که در مناطق کم آب قرار دارند این محلول پاشی توصیه نمی شود.

حجتی نژاد افزود:زعفران به عنوان محصولی استراتژیک نقش بسزایی در اقتصاد کشاورزان این منطقه و بهبود معیشت این زحمتکشان داشته است.

وی تولیدات سالانه محصول زعفران ششتمد را سالانه پنج تن اعلام کرد.

ششتمد در جنوب سبزوار قرار دارد./2





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.