اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 اسفند 1392 / کد مطلب: 8313 / نظرات: 0


محلول‌پاشی 180 هکتار مزارع زعفران در سبزوار


محلول‌پاشی 180 هکتار مزارع زعفران در سبزوار معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از اجرای پروژه محلول پاشی 180 هکتار مزارع زعفران در این شهرستان خبر داد.
مهندس محمدجواد ایزدیان اظهار داشت: محلول پاشی مزارع زعفران با کودهای ریزمغذی عملکرد کیفی و کمی این محصول را بین 20 تا 25 درصد افزایش می دهد.
مسئول باغبانی جهادکشاورزی گفت: استفاده از پیاز سالم و درشت، استفاده از کودهای آلی مانند کود حیوانی و کودهای بیولوژیک و محلول‌پاشی با عناصر میکرو، آبیاری به موقع و کافی، مبارزه با علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها به ویژه کنه پیاز زعفران از جمله نکات مهم در افزایش عملکرد این محصول بشمار می رود.
مهندس مرتضی سعیدی شهری همچنین افزود: بهترین زمان محلول پاشی مزارع زعفران بین 15 بهمن تا 15 اسفند ماه می باشد که با کودهای ریزمغذی مناسب به میزان 5 تا 7 کیلوگرم در هکتار انجام می شود و همچنین به کشاورزان توصیه کرد: بایستی سه الی چهار روز پس از محلول پاشی اقدام به آبیاری مزارع زعفران نمایند و یا یک هفته بعد از آبیاری، محلول پاشی انجام گیرد.
وی در ادامه وجین مکانیکی، کود دهی مزارع با کود دامی پوسیده، پس از برداشت گل و محلول پاشی را از اقدامات مزارع آرمانی زعفران توسط کشاورزان برشمرد.
در خاتمه یادآور می شود سبزوار با بیش از 5 هزار نفر زعفرانکار دارای 1520 هکتار سطح زیر کشت این محصول می باشد که سالانه بالغ بر 6 تن زعفران خشک تولید می کند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.