اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 اسفند 1392 / کد مطلب: 8328 / نظرات: 0


همایش روز جهانی کلیه در سبزوار برگزار شد


همایش روز جهانی کلیه در سبزوار برگزار شد سبزوارپیام-همایش روز جهانی کلیه روز یکشنبه با حضور مسوولان و جمعی از بیماران دیابتی و پرفشاری خون و رابطین سلامت در سبزوار برگزار شد.
به گزارش سبزوارپیام، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت :این همایش به مناسبت روز جهانی کلیه که شعار امسال آن سالمندی و بیماری های مزمن کلیه است و به منظور اطلاع رسانی و پیشگیری از بیماری های کلیه در این شهرستان برگزار شد.

دکتر رضا فروزان بر پیشگیری تاکید کرد و گفت :ما در پیشگیری نیازمند فرهنگ سازی هستیم و در این راه از همه دستگاه های اجرایی ، رسانه ها و نیز مردم استمداد می جوییم.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از سایت ها و رسانه های خبری و محلی این شهرستان خواست ستونی را به بحث پیشگیری از بیماری ها اختصاص دهند.

دکتر فروزان همچنین در خصوص پیشگیری از بیماری های کلیه گفت :کسانی که مبتلا به دیابت و پرفشاری خون هستند جزء گروههای در معرض خطر بیشتر هستند که این بیماران هم با مدیریت خوب درمانی و به کار بستن توصیه های پزشکان به این بیماری مبتلا نخواهند شد.

وی رژیم غذایی مناسب ، ورزش و جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بویژه مسکن ها و آنتی بیوتیک ها را از جمله راههای پیشگیری از بیماری های کلیه عنوان کرد.

وی با اشاره به مصرف زیاد آب به عنوان یکی از راههای درمان بیماری های کلیه گفت :استفاده از آب بایستی به صورت منطقی باشد و اگر رژیم خاصی در این زمینه برای بیمار باشد باید فقط با نظر کارشناس یا پزشک انجام شود.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به راه اندازی بخش دیالیز صفاقی در این شهرستان گفت :از محل اعتبارات این دانشگاه و وزارتخانه 11 دستگاه جدید هم خریداری شده که براساس نیاز در آینده به کارگیری می شود.

در این همایش دکتر عمادزاده از پزشکان فوق تخصص کلیه و نیز یکی از کارشناسان تغذیه مطالبی را در خصوص بیماری های کلیه و پیشگیری از آن بیان کردند.
برگزاری نشست پرسش و پاسخ از جمله برنامه های همایش روز جهانی کلیه در سبزوار بود./2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.