اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 اسفند 1392 / کد مطلب: 8332 / نظرات: 0


اجرای طرح ال.پی.جی برای نخستین بار در سبزوار


اجرای طرح الپیجی برای نخستین بار در سبزوار سبزوارپیام-رئیس شرکت پخش فرآروده‌های نفتی سبزوار از اجرای طرح ال.پی.جی برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سبزوارپیام، عیسی افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگارلن از اجرای طرح ال.پی.جی برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت:این عملیات به معنی سنجش دما، سطح، آب برای مخازن، انبارهای نفتی و مجاری عرضه سوخت اجرا و به صورت آنلاین اطلاعات فرآورده‌های نفتی در این حوزه‌ها رصد می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در سبزوار اجرا می‌شود، تصریح کرد:خوشبختانه ما در سبزوار دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های پژوهشی هستیم و توانسته‌ایم در سال جاری رتبه ممتاز در اجرای پروژه‌های پژوهشی را کسب کنیم.
افتخاری با بیان اینکه منطقه نفتی سبزوار دارای قدمت تاریخی بسیار زیادی است؛ یادآور شد:این مجموعه بیش از 80 سال قدمت داشته و منطقه را نسبت به مناطق سطح کشور منحصر به فرد کرده است.
وی از ارتقاء لوله انتقال نفت 6 اینچ شاهرود به سبزوار نیز خبر داد و خاطرنشان کرد:قدمت این خط لوله به بیش از 50 سال قبل بازمی‌گردد و در راستای افزایش سرعت انتقال نفت نیز این عملیات صورت می‌گیرد و لوله 6 اینچ به 10 اینچ ارتقاء خواهد یافت.
رئیس شرکت پخش فرآروده‌های نفتی سبزوار با اشاره به نقش مهم شرکت نفت در اجرای برنامه مهم اقتصاد مقاومتی تأکید کرد:اقتصاد مقاومتی گفتمانی است که مقام معظم رهبری با ترسیم آن در حقیقت راه روشنی را در ارتباط با استفاده از داخل و حرکت به سمت خودکفایی ملی نشان داده‌اند.
وی افزود:در این زمینه شرکت ملی نفت در خط  مقدم این حرکت قرار گرفته و ما با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، اجرای سامانه‌های الکترونیکی و...در کاهش مصرف سوخت و صرفه‌جویی در آن در حقیقت گام مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته‌ایم.
افتخاری با بیان اینکه اجرای طرح سامانه‌های هوشمند از مهم‌ترین اقداماتی بود که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در آن موفق عمل کرده اضافه کرد:این نکته را باید به جرأت گفت که در اجرای فناوری آی.تی و سامانه‌های هدفمندی سوخت در جهان بی‌نظیر عمل کرده‌ایم.
رئیس شرکت پخش فرآروده‌های نفتی سبزوار با اشاره به وظایف شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار نیز گفت:فرآورده‌های نفتی از طریق لوله 22 اینچ شاهرود به شهرستان انتقال می‌یابد و ما نیز در انبارهای خود قابلیت دخیره‌سازی بیش از 100 میلیون لیتر فرآورده اعم از بنزین، نفت و گاز را داریم.
افتخاری با اشاره به اینکه روزانه بیش از 2 میلیون لیتر فرآورده نفتی بارگیری و به مراکز توزیع تحویل داده می‌شود؛ گفت:بخشی از تأمین سوخت استان خراسان شمالی شامل شهرستان‌های بجنورد و اسفراین و شهرستان‌های اطراف سبزوار نیز بر عهده ما است.فارس/2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.