اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 اسفند 1392 / کد مطلب: 8339 / نظرات: 0


طرح تشدید نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی در سبزوار اجرا شد


طرح تشدید نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی در سبزوار اجرا شد سبزوارپیام-رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت : طرح تشدید نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی ویژه ایام نوروزی در این شهرستان اجرا شد.
به گزارش سبزوارپیام، ولی ا...جغتایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:گفت :این طرح از روز 24اسفند ماه در این شهرستان آغاز شده و تا روز 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی افزود:برای اجرای این طرح یک اکیپ ثابت در محل شبکه دامپزشکی و نیز دو اکیپ سیار در سطح این شهرستان مستقر و فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت:این طرح به منظور تامین سلامت و کیفیت بهداشتی گوشت سایر فرآورده های پروتئینی با منشاء دامی و حفظ بهداشت عمومی مصرف کنندگان اجرا می شود.

این مسوول گفت: همه مراکز تولید ، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی این شهرستان از قبیل، عوامل توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی کشتارگاهها ،قصابی ها ، فروشگاهها و مراکز عرضه گوشت های منجمد و تازه ، رستوران ها، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی ، کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی مورد بازدید و نظارت بهداشتی قرار می گیرند.

دکتر جغتایی افزود :طی 11 ماهه گذشته دو هزار و 862 مرحله بازدید از مراکز عرضه تهیه و توزیع فرآورده های خام دامی مقدار پنج هزار و 219 کیلو گرم گوشت قرمز و سفید و ماهی غیر قابل مصرف و فاسد در این شهرستان جمع آوری و معدوم شده است.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار همچنین گفت :در این مدت تعداد 38 مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضایی شهرستان گزارش شده است .

دکتر جغتایی از کلیه شهروندان خواست تا مواد پروتئینی خود را از مراکز معتبر تامین و در هنگام خرید برای گوشت قرمز داشتن مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی و برای فرآورده های گوشتی بسته بندی شده به تاریخ تولید و انقضاء آن توجه کافی داشته باشند.

وی در صورت مشاهده هرگونه تخلف از شهروندان خواست ،مراتب را به با تلفن های 4442067 ،4442960 شبکه دامپزشکی سبزوار اطلاع دهند.ایرنا/2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.