اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 اسفند 1392 / کد مطلب: 8343 / نظرات: 0


جمعیت سالمند سبزوار بالاتر از میانگین کشوری است


جمعیت سالمند سبزوار بالاتر از میانگین کشوری است سبزوارپیام-مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:درصد سالمندی در کل کشور ۷.۴ درصد است اما این رقم در شهرستان سبزوار ۹ درصد است.
به گزارش سبزوارپیام، رضا فروزان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:هم اکنون 18 دستگاه دیالیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی سبزوار است و برای سال آینده نیز 11 دستگاه دیگر نصب می‌شود اما امیدوارم روزی فرا برسد تا از همین تریبون از کاهش استفاده از این دستگاه‌ها خبر بدهیم.
فروزان با اشاره به موضوع توسعه خدمات دهی به بیماران کلیوی بیان کرد:علاوه بر بیمارستان‌های سبزوار، چهار دستگاه دیالیز هم اکنون در بیمارستان ولی عصر(عج) شهرستان جغتای به بیماران کلیوی ارائه خدمات می‌کند.
وی با اظهار اینکه سال‌ها بود که نظام سلامت به لحاظ افزایش طول زندگی افراد به خود می‌بالید گفت:مهم این نیست که زندگی دراز مدت بدون کیفیت داشته باشیم، قطعاً یکی از مواردی که در بالا بردن کیفیت زندگی مهم است بحث پیشگیری است.
فروزان به بیماری کلیه و عجین شدن آن با بحث سالمندی اشاره کرد و افزود:هم اکنون درصد سالمندی شهرستان از میانگین کشوری بالاتر بوده بطوری که این رقم در کل کشور 7.4 دهم درصد است در صورتی که این رقم در سبزوار 9 درصد است.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه باید در بحث پیشگیری پیشقدم باشیم خواستار اصلاح شیوه‌های زندگی شد و تصریح کرد:در صورتی که این بحث در بین آحاد مردم فرهنگ سازی شود قطعا در بهینه سازی منابع اعتباری که با سختی تسهیل می‌شود موفق تر عمل خواهیم کرد و در آینده نخواهیم گفت که چند دستگاه به بخش دیالیز شهرستان اضافه شده است.تسنیم/2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.