اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 27 اسفند 1392 / کد مطلب: 8362 / نظرات: 0


محسنی ثانی:آمریکا و غرب به دنبال جنجال در مذاکرات هسته‌ای هستند


سبزوارپیام-عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:آمریکا و غرب به دنبال جنجال در مذاکرات هسته‌ای هستند.
به گزارش سبزوارپیام، محمدرضا محسنی‌ثانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه آمریکا و غرب به دنبال جنجال در مذاکرات هسته‌ای هستند، اظهار داشت:با توجه به حساسیت مسئله، آغاز دور دوم مذاکرات و مطرح شدن برخی مسائل از سوی غربی‌ها لازم بود تا حرکتی در راستای حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای صورت بگیرد و این بیانیه در همین رابطه از سوی نمایندگان مجلس اعلام شد.
نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس با بیان اینکه دور دوم مذاکرات از حساسیت بیشتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا نیز چهره خود را نشان داده و مسئله عدم نقض تحریم‌ها را به تصویب رسانده است.
وی ادامه داد:مطرح کردن مسائلی تحت عنوان حقوق بشر و توان نظامی ما بهانه‌هایی است که آنها برای به بن‌بست کشاندن مذاکرات مطرح می‌کنند، اما نکته قابل تأمل این است که جمهوری اسلامی ایران با صداقت و حقانیت در این مذاکرات حضور پیدا کرده است.
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به برنامه اقتصاد مقاومتی، یادآور شد:ابلاغ این سیاست‌ها از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)در حقیقت به معنای دور‌اندیشی ایشان نسبت به مسائل اقتصادی کشور است.
وی با بیان اینکه مسئولان سه قوه باید در اجرای این سیاست اقتصادی اهتمام ورزند، اضافه کرد:ما نباید به این مذاکرات خوشبین باشیم و هیچگاه نباید نسبت به لبخند غربی‌ها روی خوش نشان دهیم و باید به دنبال راه‌حلی با توجه به استعدادهای موجود برای مشکلات و طراحی راهبردی برای آینده کشور با اتکا به خودکفایی و استعداد های داخل باشیم.
محسنی‌ثانی، منابع انسانی، منابع ملی و بهره‌گیری از حضور نخبگان اقتصادی، کارآفرینان در عرصه‌های مختلف صنعتی، اقتصادی و...را از راه‌های تحقق حماسه اقتصادی دانست و گفت:توجه به توانمندی‌های داخلی به عنوان سرمایه‌ای بی‌نظیر می‌تواند ما را به سمت خودکفایی ملی پیش ببرد که باید در این زمینه مدیریت درستی اعمال و از ظرفیت‌های موجود به خوبی بهره گرفته شود.
وی با اشاره به تحقق حماسه سیاسی، یادآور شد:خوشبختانه در سال 92 از همان ابتدا شاهد تحقق این حماسه مهم بودیم و اوج درخشش حماسه اقتصادی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه بود که به عنوان برگ زرینی در تاریخ ملت ایران نگاشته شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت:خوشبختانه در زمینه اقتصاد نیز توانسته‌ایم به توفیقات خوبی در حوزه کنترل نوسانات بازار ارز، طلا و مسکن دست پیدا کنیم و این خود باعث ایجاد آرامشی در حوزه اقتصادی کشور است.
محسنی‌ثانی در پایان تأکید کرد:برای تحقق حماسه اقتصادی که بخش دوم پیام مقام معظم رهبری راه زیادی در پیش است و باید دراین مسیر در تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه عدالت، حرکت به سمت خودکفایی و تکیه به منابع داخلی گام‌های مهمی را برداریم.فارس/2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.