اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 اسفند 1392 / کد مطلب: 8367 / نظرات: 0


آماده‌باش سراسری پلیس‌راه سبزوار در آستانه سفرهای نوروزی


آماده‌باش سراسری پلیس‌راه سبزوار در آستانه سفرهای نوروزی سبزوارپیام-فرمانده پلیس‌راه شهرستان سبزوار از آماده‌باش سراسری این نیرو در آستانه سفرهای نوروزی به خراسان رضوی خبر داد.
به گزارش سبزوارپیام، محمد ستوده در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این نیرو از ابتدای آغاز طرح ترافیک نوروزی در حالت آماده‌باش است، گفت:با توجه به افزایش حجم تردد در روزهای پایانی سال 92 و در آستانه سفر رهبر انقلاب و حضور عاشقان ولایت و امامت (ع)برای دیدار با ایشان عوامل راهور در محورهای مواصلاتی این شهرستان ضمن استقبال از زائرین حضرت رضا (ع)در راستای افزایش ایمنی جاده‌ها و مسافرین تمامی توان و نیروی خود را به کار گرفته‌اند.
وی با اشاره به افزایش حجم ترددها و تقویت اکیپ‌های گشتی و پاسگاه‌های پلیس‌راه ادامه داد: پاسگاه‌های پلیس‌راه در محورهای شهرستان سبزوار شامل پاسگاه نامن و کاهک در جاده سبزوار -تهران، ابراهیم‌آباد در جاده سبزوار -بردسکن و پاسگاه زعفرانیه در جاده سبزوار به مشهد مستقر هستند و به هموطنان خدمات ارائه می‌‌کنند.
این مسئول تمهیدات مطلوب پلیس‌راه در حوزه جغرافیایی سبزوار، حضور مؤثر و گسترده پلیس با تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود، کنترل ترافیک، آرام‌سازی جریان ترافیک و همپوشانی کامل مسیر در تعامل خوب با دستگاه‌ها را از جمله مهم‌ترین عوامل کاهش تصادفات در این شهرستان دانست و یادآور شد:با نصب علائم هشداردهنده و آشکار‌سازی در همه نقاط حادثه‌خیز، ساماندهی توقفگاه‌ها، تجهیز آنها به روشنایی و نصب چراغ‌های خورشیدی توانستیم تا حد زیادی از حجم حوادث بکاهیم.
فرمانده پلیس‌راه شهرستان سبزوار بیشترین علل وقوع حوادث در محورها را واژگونی‌، تخطی از سرعت مطمئنه و فقدان توانایی در کنترل وسایل نقلیه و در محورهای دو طرفه انحراف به چپ عنوان کرد و افزود:استقرار پایگاه‌های امداد و نجات و پلیس در محورهای دوطرفه در کاهش سوانح و اتفاقات تأثیر بسزایی داشته است.
ستوده با اشاره به مأموریت‌های پلیس راه نیز گفت:برقراری نظم و امنیت ترافیکی، تسریع در عبور و مرور و کاهش سوانح و اتفاقات از جمله ماموریت‌های این نیرو است.
این مسئول بیشترین حوادث را در محور مشهد -تهران به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان دانست و افزود:خودروهایی که سبب به خطر انداختن نظم و امنیت جانی هموطنان شوند به مدت 72 ساعت متوقف خواهند شد.
ستوده با اشاره به خدمات انجام شده توسط پلیس‌راه سبزوار و نیروهای خدمات‌رسان در آغاز طرح ترافیک اظهار کرد:با توجه به آغاز طرح ترافیک و هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های خدمات‌رسان، پلیس‌راه سبزوار نیز با استقرار اکیپ‌های سیار، کنترل نامحسوس، استقرار ایستگاه‌های پلیس‌راه در محورهایی مانند محور سبزوار بردسکن که دارای ایستگاه نبودند، تشدید کنترل و نظارت بر جاده‌ها از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک، اجرای گشت‌های شبانه‌روزی در محورهای مواصلاتی شهرستان و ...همه تلاش خود را در کاهش تلفات جاده‌ای در طول طرح انجام داد.
ستوده از تعامل خوب مدیریت شهری، ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امداد و نجات شهرستان خبر داد و تصریح کرد:از رانندگان می‌خواهیم که با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند تا شاهد بروز حوادث در این ایام نباشیم.فارس/2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.