اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 اسفند 1392 / کد مطلب: 8370 / نظرات: 0

در آستانه سال نو:


شهردار سبزوار معرفی شد


شهردار سبزوار معرفی شد در آستانه سال نو و آخرین روز کاری سال 92، ایین مراسم معارفه دکتر محمد علی طالبی شهردار سبزوار بر گزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار در این مراسم که با حضور مهری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پست کشور، مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد، معاون استاندار و فرماندار سبزوار ضمن تقدیراز مقصودی شهردار سابق گفت: در حدود 2 سال مدیریت وی اتفاقات خوبی در ورودی و خروجی شهر، میدان سربداران؛ تخریب مغازه های ورودی، مبلمان شهری ، فضای سبز و... افتاد که انصافا جای تقدیر دارد اما این بدین معنی نیست که انتقاداتی بر عملکرد وی در خصوص ساخت و سازهای بی رویه و توافقات صورت گرفته نباشد.

قاسم شعبانی عطار در ادامه انتخاب 24 خرداد ماه یازدهمین دوره انتخبات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی هشر را یادآور شد و گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده بود اتفاق بسیار خوبی بود که جای بسی خرسندی دارد.

وی با اظهار اینکه البته برخی قصد داشتند حلاوت شیرینی این حضور را به کام مردم  تلخ کنند ، اظهار داشت: مردم سبزوار با حضور گسترده خود نشان دادند که همیشه در صحنه خواهند بود.

فرماندار سبزوار همچنین با بیان اینکه پس از انتخاب اعضای شورا، مدیریت اجرایی هیچ گاه در مسئله انتخاب شهردار دخالت نداشت، افزود: ما این مهم را حق شورا و وظیفه آن می دانستیم و در این رابطه نه تنها فرد خاصی را معرفی نکریم بلکه حتی لابی گری های معمول را هم انجام ندادیم.

وی با اظهار اینکه شهردار جدید سبزوار به تنهایی قادر نخواهد بود دراهداف بلند خود برای شهرداری موفق باشد، از همراهی و همکاری فرمانداری با این نهاد مردمی و شورای شهر خبر داد و خواستار تعامل و همراهی پرسنل شهرداری و دیگر مدیران شهری شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی شهر سبزوار هم با بیان اینکه خرسندم که شورای شهر پس از وسواس های بسیار به گزینه مطلوبی رسید، از شهردار سابق که شهر را کارگاه سازندگی تبدیل نموده بود و بسیاری از چالش های شهری را برطرف نمود، تقدیر کرد.

محسنی ثانی وی با اظهار اینکه طی سنوات گذشته از پیشرفت های بسیاری عقب ماندیم، خطاب به شهردار جدید گفت: شهر سبزوار دارای توانمندی ها و پتانسیل های بالایی است امید است بتوانید برنامه ها و وعده های مدنظر خود را برای این کهن شهر تاریخی و فرهنگی محقق کنید.

غلامحسین ابراهیمی امام جمعه سبزوار نیز با بیان اینکه باید از اختلاف سلایق به چشم فرصت نگاه کرد، تصریح کرد: قطعا در پست های مدیریتی اختلافاتی وجود دارد اما نوع نگاه و درس گرفتن از آن خواهد توانست در جهت مشکلات شهری موثر باشد.

وی خواستار همراهی و تعامل بیشتر شهرداری و اصناف، نیروی انتظامی و قوه قضائیه با یکدیگر شد و گفت: اگر این سه رکن با یکدیگر هماهنگ باشند، شهری با ارامش و امنیت در تمامی حوزه ها خواهیم داشت.

شهردار سابق سبزوار نیز در این مراسم اظهار داشت: با اتفاقات خوبی که در 2 ساله اخیر افتاد شهروندان امروز شهری در حد نام و تاریخ کهن این شهر از مدیران شهرداری می خواهند.

حسین مقصودی به عملکرد کاری خود پرداخت و با بیان اینکه بنده پژوهش و مطالعه را دروازه ورودی توسعه و عمران شهری بیان کردم، گفت: در این راستا از ابتدای حضورم در شهرداری با کمک کارشناسان خبره، توجه به مطالعه و پژوهش برای پیشبرد اصول فنی شهرسازی و امور زیربنایی شهری را در دستور کار قرار دادم که ثمره آن تالیف ۸ عنوان کتاب در موضوعات مختلف شهرسازی و کسب رتبه نخست پنجمین جشنواره ملی و نخستین جشنواره بین المللی برترین های پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری با ارائه اثر علمی با عنوان" نقشه های اجرایی توسعه معابر شهری" در بخش داخلی بود.

وی با اشاره به اینکه  توجه به بهسازی ورودی ها و کمربندی سبزوار از اولویت های شهرداری سبزوار در دوران مدیریتی بنده بود، افزود: در آن زمان با تملک و تخریب حدود ۱۴۰باب مغازه و واحد مسکونی در کمربندی و آغاز بهسازی ورودی سبزوار توانستیم رضایت نسبی مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی را جلب کنیم.

مقصودی ادامه داد: سالیان زیادی بود که کمربندی سبزوار تبدیل به معضلی برای مدیریت شهری و نارضایتی و گله مندی مسئولان کشوری و استانی شده بود که خوشبختانه با ورود تیم جدید در دو سال اخیرشهرداری، تمام تلاش ها برای رفع این نگرانی ها انجام و با صرف اعتباری بالغ بر حدود ۹ میلیارد تومان بخش عمده ای از بهسازی ها در این کمربندی انجام شد.

شهردار سابق سبزوار همچنین تحقق ۸۸ میلیارد تومانی بودجه شهرداری، احداث21پارک محله، سنگفرش۵۰ هزار مترمربع و آیلندگذاری ۱۰ هزار متر طولی خیابان ها و معابر سطح شهر و راه اندازی 6 میدان میوه و تره بار، احداث پارکینگ های ماشین های سنگین، تقویت و تجهیز کتابخانه ناوی،آبیاری قطره ای 55 هزار متر مربع از فضای سبز، احداث نهالستان های مختلف، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، رفع سد معبر، بازگشایی 18 نقطه کور از خیابان های سطح شهر، افزایش 205 درصدی آسفالت، راه اندازی ادارات فناوری و فرهنگی ورزشی، راه اندازی تاکسی بی سیم، تعیین وضعیت 265 نفر از پرسنل شهرداری، تاسیس سه سازمان آرمستان، میادین، پسماند و ... را از دیگر اقدامات شهرداری سبزوار در دوران کاری خود بیان کرد.

وی در ادامه صحبت هایش با بیان اینکه 140 راه درآمدزایی برای شهرداری تعریف شده است، گفت: این مطلب را که عنوان می شود شهرداری در دوران مدیرتی بنده  75 درصد از درآمد شهرداری در ارتفاع سازی و ساخت و سازها بوده را قبول ندارم.

مقصودی در این رابطه خاطرنشان کرد: بنده معتقدم زمانی که سرمایه نفت ملت ایران به اتمام برسد درآمد شهرداری سبزوار هم به پایان خواهد رسید، سبزوار دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری است که باید از آن به خوبی بهره برد.

شهردار جدید سبزوار هم در این مراسم با بیان اینکه دهه 60 گسترده ترین مشارکت قرن مردمی در دفاع از آرمان های انقلاب ایران را شاهد بودیم، افزود: 8 سال دفاع مقدس طولانی ترین جنگ قرن در مشارکت مردم بود انقلابی که هم اکنون مدیون ایثارگری شهدا و رزمندگانی است که با ایثار و فداکاری خود آن را بیمه کردند.

دکتر محمد علی طالبی با بیان اینکه به احترام جانفشانی های خانواده های شاهد و سرداران شهید سبزوار سر تعظیم فرود بر می آورم، افزود: امروز نخستین امضای کاری خود را بر سر مزار شهدای گرانقدر خواهم زد و عهد می بندم که کارم را نیز با عهد و یمانی دوباره با آنان به پایان برسانم.

وی در ادامه سخناش با بیان اینکه شهرداری ها مطابق ذائقه و جدا از قوانینی که وضع شده حرکت می کنند، گفت: اسناد بالادستی بر ما حاکمیت دارند، باید به سند چشم انداز 1404 و اسناد توسعه ای توجه شود و در مسیر تفکرات و تصمیمات شورا حرکت کرد.

طالبی همچنین با اظهار اینکه قطعا شورا پیشتاز توسعه شهر است و ناظر بر اعمال شهرداری و مدبر شهر می باشد، گفت: باید بر اساس نظرات شورا عمل کرد شورایی که قانون مداری در ان حرف نخست را می زند.

شهردار سبزوار با بیان اینکه مردم مهمترین رکن نظام جمهوری اسلامی هستند، شهرداری و شورای شهر و مردم را سه ضلع یک مثلث بیان کرد که باید برای شهری توسعه یافته با یکدیگر همکاری کنند.

وی با بیان اینکه مردم با شهرداری رابطه ای تنگاتنگ دارند، افزود: باید برای انجام امور مردم برنامه ریزی دقیق و تغییر نگرش در نحوه مدیریت داشته باشیم چرا که شهرداری شریک مردم است نه رقیب آنان.

طالبی با اظهار اینکه شهرداری سازمان مردمی است که هدف اصلی آن خدمت رسانی به مردم است، اظهار داشت: این اطمینان را دارم که در چارچوب قوانین و بدون استفاده ابزاری و جانبداری از جریان خاصی زمینه را برای جهش، جنبش و تحول شهری فراهم نمایم.

وی با بیان اینکه شهرداری نقش بنیادی در شهر دارد، سیاست رهاسازی دولت، مشکلات طرح تفصیلی، مهاجرپذیری، ناپایداری ابنیه، نداشتن الگوی غیر مسکونی، نداشتن طرح های فراشهری، معضلات ترافیکی، نداشتن انضباط مالی، بافت فرسوده و... را از چالش های پیش روی شهرداری سبزوار بیان کرد.

شهردار سبزوار خواستار همراهی همه کارکنان شهرداری و مدیران شهری جهت تحقق اهداف بلند شهرداری شد و ابراز امیدواری کرد با همکاری، همراهی و حمایت در آینده ای نه چندان دور شاهد سبزواری توسعه یافته باشیم.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.