اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 3 فروردين 1393 / کد مطلب: 8382 / نظرات: 0


سبحانی فر: تنها 30 درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند


سبحانی فر: تنها 30 درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند سبزوارپیام-رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:تا کنون حداکثر 50 درصد از اهداف قانون برنامه پنجم در حوزه فناوری اطلاعات تا کنون محقق شده است.
به گزارش سبزوارپیام، رمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت افزود:با ارزیابی تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه تا پایان سال سوم برنامه پنجم که سال گذشته بود، گفت:میزان تحقق اهداف قانون برنامه پنجم در حوزه فناوری اطلاعات تا کنون قابل قبول نبوده است.
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداکثر 50 درصد از اهداف قانون برنامه پنجم در حوزه فناوری اطلاعات تا کنون محقق شده است، گفت: البته این50 درصد در مقایسه با اهداف قانون برنامه تا پایان سال 94 نیست بلکه در مقایسه با تکالیف این قانون تا پایان سال 92 است.
وی افزود: انتظار داریم ضمن تحقق اهداف قانون برنامه پنجم در دو سال باقی مانده اجرای آن، عقب ماندگی‌ها سه سال گذشته نیز جبران شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:با تخصیص اعتبارات مناسب برای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در قانون بودجه 93 شرایط برای جبران عقب ماندگی های این بخش فراهم است.
راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات مهم‌ترین عقب ماندگی قانون برنامه در حوزه فناوری اطلاعات
این نماینده مردم در مجلس نهم، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را مهمترین ضعف در قانون برنامه پنجم در حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد و افزود:بر اساس تکلیف قانون برنامه پنجم این شبکه باید تا پایان سال 91 یعنی سال دوم قانون برنامه راه‌اندازی می‌شد، اما علی رغم اینکه سال سوم قانون برنامه پنجم نیز به اتمام رسید هنوز این شبکه راه‌اندازی نشده است.
وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است، افزود:ضمن اینکه شبکه ملی اطلاعات یک پایگاه داده با امنیت بالا است، شبکه اطلاعاتی کشور را تقویت می‌کند و در افزایش سرعت اینترنت نیز تاثیر گذار است.
سبحانی فر افزود:راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تاثیرات مثبت برای جامعه دارد به طوری که می توان شبکه های اجتماعی داخلی راه اندازی کرد.
فقط 30 درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به توسعه زیر ساخت های اینترنت نیز اشاره کرد و گفت:اهداف قانون برنامه پنجم توسعه در بخش پهنای باند و سرعت اینترنت نیز محقق نشده است و انتظار می رود با ورود پهنای باند بیشتر، سرعت اینترنت افزایش یابد.
وی با انتقاد از میزان برخورداری مردم از اینترنت گفت:در حالی که باید حدود 45 درصد از مردم تا پایان سال دوم برنامه پنجم به اینترنت دسترسی داشته باشند، اما حداکثر 30 درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند؛ این در حالی است که تا پایان برنامه پنجم توسعه 60 درصد خانوارها به اینترنت دسترسی داشته باشند.
سبحانی فر توسعه زیرساخت های اینترنت روستایی را یکی دیگر از تکالیف قانون برنامه پنجم توسعه عنوان کرد و گفت:در این بخش نیز اهداف قانون تا پایان سال سوم که سال 92 بود محقق نشده است.
سهم درآمد ناخالص ملی از فناوری اطلاعات زیر صفر
این نماینده مردم در مجلس نهم گفت:در حالی که در بخش سهم درآمد ناخالص ملی از تولید صنعت ارتباطات و فناوری تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 2 درصد باشد، اما در پایان سال سوم درآمد کشور از این بخش کمتر از صفر است.
رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار امیدواری کرد تا اعتبارات بخش فناوری اطلاعات در بودجه 93 جهش خوبی در دو سال آینده باقی مانده تا پایان برنامه پنجم توسعه ایجاد کند.
گفتنی است، قانون برنامه پنجم توسعه از اسناد بالادستی کشور است که درآن اهداف پنج ساله کشور برای حوزه های مختلف تعیین می شود؛ اجرای این قانون از ابتدای سال 90 آغاز و و تا پایان سال 94 نیز باید ادامه دارد.ایرنا/2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.