اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 4 فروردين 1393 / کد مطلب: 8392 / نظرات: 0

دبیرستاد هماهنگی خدمات سفرسبزوار:


سه موزه برای مسافران نوروزی درسبزوار دایراست


سه موزه برای مسافران نوروزی درسبزوار دایراست سبزوارپیام-دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر سبزوار گفت :سه موزه مردم شناسی ،نفت و حیات وحش این شهرستان برای بازدید مسافران و گردشگران نوروزی فعال است.
به گزارش سبزوارپیام، حشمت ا...متین فر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:موزه مردم شناسی سبزوار با چندین غرفه شامل مشاغل سنتی ، آداب و رسوم و هنرهای دستی در محل ضلع غربی میدان کارگر این شهر دایر است.

وی افزود:این موزه از غرفه های مربوط به آداب و رسوم سبزوار نظیر تحویل سال نو ، شب چله و اتاق عقد سنتی ،هنرهای دستی شامل فرت بافی، فرش بافی ،جاجیم بافی ،گلیم و پلاس بافی و مشاغل سنتی مثل آهنگری ،رنگرزی سنتی، سفالگری ،عطاری و خراطی تشکیل شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت :در این موزه غرفه ای نیز به معرفی آیین اسب چوبی به عنوان یکی از هنرهای آیینی این شهرستان اختصاص یافته است.

وی افزود:این آیین در دهه فجر سال 88 به عنوان اولین اثر در ردیف میراث معنوی استان خراسان رضوی به ثبت رسید.

این مسوول اظهار کرد :موزه مردم شناسی سبزوار در اواخر سال 86 در بخش بار انداز و غرفه های اطراقگاه شرقی کاروانسرای حاجی فرامرزخان سبزوار ایجاد شد.

کاروانسرای فرامرزخان سبزوار نیز خود به عنوان اثری تاریخی از بناهای چهار ایوانی این شهر است که در عهد قاجاریه و مقارن با حکومت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد.

وی اظهار کرد:دو نمایشگاه شهدا و موزه وقف هم در بخشی از موزه مردم شناسی این شهرستان دایر شده است .
متین فر گفت :موزه حیات وحش سبزوار هم در محل اداره حفاظت محیط زیست و موزه نفت سبزوار در محل شرکت نفت قدیم این شهرستان برای بازدید مسافران دایر است./2




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.