اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 9 فروردين 1393 / کد مطلب: 8412 / نظرات: 0


نماینده مردم سبزوار در مجلس:80 درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود


سبزوار پیام ـ نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس گفت: بیش از 80 درصد بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری و 20 درصد آن صرف مابقی امور کشور می‌شود.
 
به گزارش"سبزوار پیام " به نقل از خبرگزاری فارس محمدرضا محسنی‌ثانی صبح امروز در بازدید از شبکه تاکسی بیسیم سبزوار اظهار داشت: باید برای کاهش این هزینه‌ها بخش خصوصی را وارد کرد تا هم میزان بهره‌وری‌ها از منابع افزایش یابد و میزان خدمات‌دهی به مردم نیز بیشتر شود.

وی باید بابیان اینکه در سال جاری به بخش حمل‌ونقل توجه ویژه‌ای شده است؛ افزود: با حذف تدریجی حامل‌های انرژی و منابع سوختی بخش حمل‌ونقل مورد توجه قرار می‌گیرد.

عضو مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه سال 93 در بخش حمل‌ونقل اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که این میزان کم است باید از طرفیت‌های بخش خصوصی نیز در این زمینه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه بخشی از بودجه به دلیل مدیریت نادرست صرف هزینه‌های بالادستی می‌شود تصریح کرد: باید با مدیریت جهادی که مد نظر رهبری عزیز انقلاب است در راستای ارتقاء بهینه از منابع بیشتر برنامه‌ریزی شود.

محسنی‌ثانی با اشاره به مشکلات شبکه حمل‌ و نقل درون‌شهری سبزوار اضافه کرد: برای توسعه این بخش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارای اولویت است و در این زمینه باید انگیزه‌هایی را نیز برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرد.

وی افزود: حجم ترافیک در سطح شهرستان بسیار بالاست و با استانداردهای شهر تناسب ندارد.

در ادامه این بازدید رئیس سازمان تاکسیرانی سبزوار از فعالیت بیش از 120 دستگاه تاکسی بیسیم در این شهرستان خبر داد.

امیر ناطقی اظهار داشت: این شبکه در سال 90 با 30 دستگاه تاکسی بیسیم در این شهرستان راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماه سال 92 روزانه بیش از یک هزار 550 زنگ توسط مردم به این مرکز برای خدمات‌دهی گرفته شده است گفت: بیش از 320 هزار تماس در 6 ماه سال 92 با این شبکه گرفته شد که نشان از استقبال بالای مردم در این زمینه است.

ناطقی با بیان اینکه تمرکز اصلی ما در حوزه ناوگان تاکسیرانی سبزوار بر روی گسترش شبکه تاکسی بیسیم است خاطرنشان کرد: از مزیت‌های گسترش این شبکه کاهش هزینه سوخت، افزایش درآمدها و کاهش اصطحکاک خودروها است.

وی ادامه داد: ما در سطح شهرستان 10 ایستگاه تاکسی بیسیم داریم که به دنبال گسترش آن به 16 ایستگاه هستیم./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.